Facebook ogłosił w maju 2020 roku, że kupił platformę GIF, aby w ten sposób wspomóc instagrama. Raporty określiły cenę transakcji na 400 milionów dolarów. Od tamtego czasu jednak sporo się zmieniło i nie chodzi mi tylko o nazwę firmy na Meta. Otóż brytyjscy regulatorzy rynkowi wyrazili obawy co do przejęcia, co nie skończyło się najlepiej dla planów Mety.

UK blokuje przejęcie Giphy przez Facebooka

UK blokuje przejęcie Giphy przez Facebooka
Fot. GIPHY

Miesiąc później brytyjska organizacja wszczęła dochodzenie w sprawie transakcji. W sierpniu zaś ogłoszono, że transakcja może uniemożliwić rywalom, takim jak TikTok i Snapchat, dostęp do biblioteki gifów. Dodatkowo urząd stwierdził, że transakcja może usunąć potencjalnego konkurenta dla Mety w brytyjskim sektorze reklamowym. Meta zakończyła płatne partnerstwa reklamowe Giphy, co zdaniem CMA zatrzymało ekspansję reklamową firmy, w tym w innych krajach. Pojawiły się nawet sugestie, że Meta może być zmuszona do sprzedaży usługi. To jednak jasne stanie sie już pierwszego grudnia.

Zobacz też: Mój Galaxy S21 Ultra dostał One UI 4.0 – wrażenia z użytkowania

Argumentem Mety w tej sprawie było to, że Giphy nie ma żadnych operacji w Wielkiej Brytanii, więc jej urzędy nie mają nic do powiedzenia w tej sprawie. Mimo to w październiku brytyjski urząd ukarał firmę grzywną w wysokości prawie 70 milionów dolarów za złamanie zasad związanych z transakcją. Nie wiadomo czy Meta zamierza przestrzegać ustaleń organów ze Zjednoczonego Królestwa. Nie należy jednak zapominać, iż to jest istotnym rynkiem dla wszystkich marek firmy, więc nie może sobie pozwolić na ignorowanie zaleceń lokalnych władz.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.