wyniki Black Friday

Gorszy wynik Black Friday – dalej kupujemy na potęgę, ale odrobinę rozważniej

2 minuty czytania
Komentarze

Pojawiły się pierwsze wyniki Black Friday, które pokazują, że 2021 rok był gorszy pod tym względem, niż 2020. Wprawdzie różnica nie jest gigantyczna, jeżeli spojrzymy na liczby, to jednak zauważalna. Powodów takiego gorszego wyniku może być kilka, a jednym z nich z pewnością są same sklepy, które okres promocyjny wydłużyły czasem do miesiąca.

Gorszy wynik Black Friday w 2021 roku

wyniki Black Friday

Adobe przeprowadziło badania, z których wynika, że użytkownicy sieci wydali mniej pieniędzy na zakupy z okazji Black Friday. Badania dotyczą oczywiście rynku Amerykańskiego, ale patrząc na to, jak wyglądało to w Polsce, można zauważyć podobny trend. O tym jednak za chwilę, ponieważ wyniki Adobe jasno pokazują, że mimo mniejszych zakupów, dalej Black Friday to prawdziwe święto oferty. Przynajmniej w USA. Otóż w tym roku według pierwszych danych wydano w Black Friday aż 8,9 miliarda dolarów. W 2020 roku było to już 9 miliardów dolarów, czyli mamy różnicę około 100 milionów dolarów. Wcześniej nie było jeszcze takiej sytuacji, ponieważ rok do roku wyniki były lepsze.

Co zaważyło na tym, że Black Friday wypadł gorzej, niż przed rokiem? Najbardziej prawdopodobną odpowiedzią jest to, że zawiniły same sklepy. Te rozpoczęły promocje już na początku listopada, a pewnie i zdarzały się przypadki, gdzie przeceny startowały pod koniec października. Nie dziwne więc, ze klienci nie czekali z zakupami na Black Friday. Adobe spodziewa się za to, że to dziś padnie rekord zakupowy, ponieważ Cyber Monday dalej przyciąga i nie jest w komunikacji tak często wykorzystywany, jak Black Friday.

Zobacz też: Co stoi za sukcesem Arcane na Netflix?

W Polsce także mogliśmy to zaobserwować. Sklepy zaczęły w tym roku naprawdę wcześnie, a i same promocje już w Czarny Piątek nie były bardzo okazyjne. Owszem, zdarzały się naprawdę dobre okazje, ale te bardzo szybko znikały z oferty. Ciekawą obserwacją od Adobe jest to, że kupujący przeglądali oferty głównie na smartfonach (62,2 procent), ale już samym zakupów dokonywali w ten sposób mniej (44,4 procent). To jednak wzrost względem poprzedniego roku o 10,6 procent.

Źródło: Engadget

Motyw