volvo przednia szyba ekran ar rozszerzona rzeczywistosc wnetrze

Volvo idzie na całość — po co nam przednia szyba? Przecież to kolejny ekran

2 minuty czytania
Komentarze

Volvo kojarzy nam się przede wszystkim z bezpiecznymi samochodami. Firma kilka lat temu zapowiedziała, że od 2020 roku nikt nie zginie w ich pojazdach (nowych), choć niewątpliwie jest to statystyka, którą ciężko zweryfikować. Niemniej faktem jest, że wkład szwedzkiej marki jest istotny w kontekście naszego bezpieczeństwa w autach. Teraz Volvo chce zamienić przednią szybę w kolejny ekran, co u podstaw brzmi bardzo źle. Jednak to Volvo, więc..? Nadal dmuchajmy na zimne, choć u podstaw pomysł brzmi interesującą dla fanów nowych technologii.

Przednia szyba ekranem, czyli Volvo chce pokazać siłę rozszerzonej rzeczywistości

volvo przednia szyba ekran ar rozszerzona rzeczywistosc wnetrze

Od dziesiątek lat w samochodach stosuje się rozwiązanie HUD, czyli nic innego jak Head-up Display. Początkowo pojawiały się osobne wyświetlacze przezierne, dzisiaj są one już zespolone z szybami czołowymi. Informacje na nich pokazywane pozwalają rzadziej odrywać wzrok od drogi, więc efekt jak najbardziej jest pozytywny. Jak możecie zobaczyć powyższą wizualizację, Volvo chce pójść zdecydowanie dalej i całą szybę czołową, a nie tylko jej część, wykorzystać do prezentowania informacji. W tym celu firma planuje wykorzystać technologię MLTC (multi-layer thin combiner), która pozwala nanosić dodatkowy obraz na przeźroczystą szybę. Za tym wszystkim stoi firma Spectralics, czyli startup, w który Volvo postanowiło zainwestować.

Celem oczywiście ponownie jest zwiększenie bezpieczeństwa. W ten sposób firma chce wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość, aby zaznaczać zagrożenia (na przykładzie łoś), które człowiek na pierwszy rzut oka mógłby nie zauważyć. Po części znajdzie się tutaj też funkcjonalność, którą już dzisiaj niektórzy poznali w najnowszym Mercedesie Klasy S. Niemiecka limuzyna wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, ale narzuca ją na obraz z kamer, który ostatecznie prezentowany jest na tradycyjnym wyświetlaczu.

Zobacz też: Groźne oszustwo SMS powraca — uważajcie na takie wiadomości.

Siłą rzeczy do wprowadzenia powyższego rozwiązania minie jeszcze wiele czasu. Wciąż nie wiadomo, jak firma rozwiąże problem częstych zmian temperatur, uszkodzeń mechanicznych i ogólnej ceny. W końcu mówimy o naprawdę innowacyjnym projekcie, który dzisiaj brzmi imponująco, ale to jeszcze etap przed księgowymi. Mimo wszystko dajcie znać, co sądzicie o takim podejściu?

Źródło: Slashgear

Motyw