smartfony z android 13

Brak procesorów odbił się na sprzedaży smartfonów – spadek jest znaczny

2 minuty czytania
Komentarze

Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 6,8% w trzecim kwartale roku. Jednak jego załamanie nie było spowodowane spadkiem popytu: winić należy kryzys w branży chipów. Dlatego też Apple, któremu udało się zminimalizować problemy, odnotowało zauważalny wzrost. Dane pochodzą z najnowszego raportu Gartnera na temat rynku, dlatego też można je uznać za dość miarodajne.

Rynek smartfonów Q3 2021

Rynek smartfonów Q3 2021

Firma badawcza zauważa, że dobrze nam znany problem niedoboru chipów sprawił, że sprzedaż smartfonów do użytkowników końcowych spadła o 6,8% rok do roku.

Pomimo silnego popytu konsumenckiego, sprzedaż smartfonów spadła z powodu opóźnień we wprowadzaniu produktów na rynek, dłuższego harmonogramu dostaw i niewystarczających zapasów w kanale sprzedaży. Ograniczenia w dostawach wpłynęły na harmonogram produkcji podstawowych i użytkowych smartfonów znacznie bardziej niż smartfonów klasy premium.

— Powiedział Anshul Gupta, starszy dyrektor ds. badań w firmie Gartner. 

Zobacz też: USA blokuje firmy pomagające chińskiej armii w pracach nad obliczeniami kwantowymi

Gartner wyszczególnia układy scalone dedykowane łączności i zarządzające zasilaniem jako komponenty o krótkiej podaży, które opóźniły produkcję i wpłynęły na sprzedaż. Były jednak dobre wiadomości dla firm telefonicznych, ponieważ telefony klasy premium zyskały na popularności w ciągu kwartału, pomimo ogólnego spadku sprzedaży. Patrząc na pierwszą piątkę, Samsung utrzymał pozycję lidera z wynikiem 69 milionów sprzedanych telefonów, mimo że jego udział w rynku spadł o 1,9% rok do roku. Koreańskiej firmie pomógł silny popyt na urządzenia Galaxy Z Fold 3 i Galaxy Z Flip 3. Apple (48 mln) nieznacznie wyprzedziło Xiaomi (44 mln). Gartner pisze, że ulepszenia w linii iPhone 13, takie jak układ A15 i poprawiony względem poprzednika aparat fotograficzny, w połączeniu z programami wymiany Apple pomogły w zwiększeniu sprzedaży. Xiaomi natomiast kontynuowało swoją ekspansję w Europie i na Bliskim Wschodzie. Zajmujące czwarte miejsce Vivo odnotowało największy roczny wzrost o 20,9% do 36 milionów sztuk. Trzeci chiński producent na liście, OPPO, zajął piątą pozycję z 33 milionami sprzedanych urządzeń.

Źródło: TechSpot

Motyw