Po nieco ponad pół roku na polskim rynku operator hulajnóg elektrycznych Tier postanowił przedstawić podsumowanie swoich działań w naszym kraju. Firmie udało się dotrzeć ze swoimi usługami do ponad 20 miast i zdobyć zaufanie wielu użytkowników. Operator zdradził też swoje plany na przyszłość — przeszkodę w ich realizacji mogą stanowić obowiązujące przepisy.

Pół roku Tier na polskim rynku

Marka Tier debiutowała w Polsce w kwietniu, zaczynając działalność w Trójmieście. Obecnie nasz kraj jest dla tego operatora drugim po Niemczech najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem. W ciągu 200 dni obecności w Polsce Tier pojawił się w ponad 20 miastach, gdzie odnotował 2 miliony przejazdów, a także zaangażował się m.in. w promowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z e-hulajnóg.

Tier zrealizował obietnicę dostarczenia do Polski 10 tysięcy hulajnóg elektrycznych. Pojawiły się one nie tylko w metropoliach, ale również w takich miejscowościach, jak Tychy, Milanówek oraz Pruszcz Gdański. Oprócz oferowania przejazdów e-hulajnogami operator stawia na elektryczne skutery i rowery. Chce także edukować społeczeństwo na temat korzyści z używania ekologicznych pojazdów oraz ich prawidłowej obsługi. Powstały warsztaty bezpiecznej jazdy, a także specjalne strefy, w których użytkownicy mogą zdobyć darmowe minuty na przejazdy za poprawne zaparkowanie pojazdów. To rozwiązanie Tier uruchomił we współpracy z lokalnymi władzami w 6 polskich miastach, w przyszłości ma ono również pojawić się w pozostałych.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy liczba przejazdów TIER w Polsce wzrosła czterokrotnie. Wyniki te napawają nas dużym optymizmem w realizacji misji zmiany mobilności na dobre i pozwalają wierzyć, że Polacy przekonują się do bezemisyjnych środków transportu. Dowodzi tego również lojalność użytkowników TIER, która jest dwukrotnie wyższa od średniej — mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający Tier Mobility Poland.

Czytaj także: Elektryczny Rolls-Royce pobił rekord prędkości – tym razem w powietrzu

Co z planami na przyszłość? Tier chce stawiać na elektryczne hulajnogi o większej masie, ze zintegrowanymi kaskami. Takie pojazdy w opinii operatora są stabilniejsze i bezpieczniejsze. W niektórych europejskich miastach Tier już wprowadził nowe hulajnogi. W Polsce implementację
tego modelu zablokowała nowelizacja ustawy wprowadzająca ograniczenie wagowe dla e-hulajnóg, które Tier traktuje z dużym dystansem
— informuje operator.

źródło: informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.