płatne usługi w vectrze

Vectra odpowiada na zarzuty UOKiK – „nasze działania są zgodne z literą prawa”

2 minuty czytania
Komentarze

Vectra postanowiła odpowiedzieć na zarzuty, które stawia jej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Spółka twierdzi, że kontrowersyjne podwyżki cen usług w trakcie trwania umowy dotyczyły tylko wybranych klientów i mieli oni odpowiedni czas na reakcję. Operator nie zgadza się ze stanowiskiem przedstawionym przez UOKiK, ale zapowiada współpracę z urzędem.

Vectra odpowiada na zarzuty UOKiK

Vectra zarzuty UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił Vectrze zarzuty związane z nieuprawnionymi podwyżkami opłat. Według urzędu spółka miała żądać od klientów większych kwot, niż te zapisane w umowie, na podstawie jednostronnej klauzuli. Cena abonamentu miała rosnąć o 5 zł miesięcznie, choć pierwotne warunki umowy nie dopuszczały takiej opcji. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Vectrze grozi kara w wysokości do 10% obrotu.

Operator zabrał głos i odniósł się do zarzutów stawianych mu przez UOKiK. Vectra twierdzi, że do podwyżek cen zmusiły ją zewnętrzne okoliczności, takie jak przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Przeprowadzane w związku z tym inwestycje nie były dla operatora łatwe przez rosnącą inflację. Spółka zaznacza także, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do najniższych w Europie.

Wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymują od nas korespondencję, w której w otwarty sposób wyjaśniamy przyczyny podwyżek. Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki – zaznacza Vectra w przesłanym nam stanowisku.

Czytaj także: Weryfikację na Instagramie można pokonać nawet… lalką Barbie

Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie – stwierdziła spółka w swoim oświadczeniu. Vectra zapowiedziała również, że w najbliższych dniach złoży do UOKiK szczegółowe uzasadnienie swojego stanowiska. Operator zapewnia, że pozostaje do dyspozycji urzędu i że zależy mu na szybkim rozwiązaniu sprawy i rozwianiu wątpliwości.

Motyw