Tesla bez USB-C

Tesla sprzedaje wybrakowane samochody i udaje, że nic się nie stało

2 minuty czytania
Komentarze

Globalny niedobór chipów sieje spustoszenie w wielu branżach zależnych od mikroprocesorów, takich jak przemysł motoryzacyjny. Tesla, której auta są bardziej od niego zależne, niż większości konkurencji, również boryka się z tymi problemami, chociaż firmie udało się zminimalizować straty. Było to możliwe dzięki szybkim decyzjom, takim jak przestawienie się na mikrokontrolery i opracowanie nowszego firmware’u do współpracy z nowymi chipami od różnych dostawców. W ten sposób nie podzieliła ona problemów nowych BMW, w których brakuje dotykowego ekranu. Nie oznacza to jednak, że pojazdy producenta wyszły z tego bez szwanku.

Tesla bez USB-C

Tesla bez USB-C

Pod względami wizerunkowymi to jednak BMW wyszedł na problemach lepiej. Niemiecki tytan motoryzacji poinformował klientów o brakach podzespołów i zaproponował rekompensatę dla nabywców wybrakowanych egzemplarzy. Tesla natomiast udaje, że nic się nie dzieje i sprzedaje samochody, w których najzwyczajniej brakuje części. W ciągu ostatnich kilku dni pojawiły się doniesienia, że niektóre nowe pojazdy Tesla Model 3 i Model Y zostały dostarczone z brakującymi portami USB-C. Większość dotkniętych tym problemem samochodów wydaje się być pozbawiona portów USB-C wzdłuż tylnej ściany konsoli środkowej, a jeden z właścicieli twierdzi, że brakuje ich na tylnych siedzeniach. Dodatkowo w wymienionych wyżej egzemplarzach brakuje także ładowania bezprzewodowego.

Zobacz też: Toshiba się rozpadnie — na jej gruzach powstaną trzy nowe firmy

I szczerze mówiąc to zrozumiałe, że ze względu na trwające niedobory półprzewodników, niektóre mniej istotne części pojazdu mogły zniknąć. Niepokój budzi jednak brak komunikacji i przejrzystości ze strony Tesli.Jednostki te są często dostarczane bez informowania klienta o brakujących częściach. Wielu klientów zwraca uwagę, że problem ten można łatwo rozwiązać, jeśli Tesla oznaczy te pojazdy wcześniej i poinformuje o tym klientów, oferując rabat, lub obiecując dodanie tych elementów w przyszłości w ramach akcji serwisowej. Nic takiego nie ma tu jednak miejsca.

Źródło: Gizmochina

Motyw