afryka

 

Xiaomi wreszcie będzie sprzedawało swoje produkty w Afryce, zgodnie z ogłoszeniem dokonanym przez jednego z tamtejszych dystrybutorów. Początkowo firma wprowadzi urządzenia: Redmi 2 oraz Mi 4 przez Mobile in Africa Limited. Telefony będą dostępne na części sub-saharyjskiej kontynentu. Przedsiębiorstwo rozpocznie również sprzedaż internetową w 14 krajach. Posługiwać się będzie strategią dyktowaną przez chińską spółkę.
 
„Myślę, że Xiaomi jest obecnie jedną z najbardziej ekscytujących marek mobilnych. Jest bardzo dobrze dopasowana do potrzeb i poziomu dochodów klasy średniej powstającej w Afryce”, mówi RJ van Spaandonk, prezes Mobile Africa Limited. „Istnieje ogromne zapotrzebowanie na technologię mobilną na kontynencie, która charakteryzuje się najwyższą klasą jakości, ale nadal jest przystępna dla odbiorców. Co znalazłem w Xiaomi, to firmę i model biznesowy, który może zaspokoić potrzeby konsumentów”.
 
Afryka jest najszybciej rozwijającym się rynkiem smartfonów w ciągu ostatnich pięciu lat. Sprzedaż urządzeń poszła w górę o 47% tylko w pierwszym kwartale tego roku. Według londyńskiej GSM Association, w czerwcu 2014 r rynek ten wzrósł do ponad 329 milionów unikalnych abonentów, co jest równoznaczne z penetracją 38%.
 
źródło: gizmochina

Adam Lulek

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, wykładowca, maniak GPW, gier strategicznych, smartfonów i nowych technologii. Sympatyk kolejnictwa i muzyki elektronicznej.