ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
NASA chce określić nową skalę życia pozaziemskiego

NASA chce stworzyć nowe ramy do określania życia pozaziemskiego

Autor: Paweł Maretycz Kategoria: Newsy

Jednym z największych pytań w historii ludzkości jest to, czy jesteśmy sami we wszechświecie. Polowanie na życie pozaziemskie trwa od dziesięcioleci i jak dotąd żadne z nich nie zostało odkryte. W pewnym momencie w przyszłości możemy jednak na nie trafić. Czy to w formie inteligentnych istot lub prostych organizmów jednokomórkowych. NASA przygotowuje się do odkrycia życia pozaziemskiego mniej więcej tak długo, jak długo jest organizacją. Agencja wzywa teraz do stworzenia nowych ram, które naukowcy mogą wykorzystać do pomocy w identyfikacji życia pozaziemskiego.

NASA chce określić nową skalę życia pozaziemskiego

Główny naukowiec NASA Jim Green opublikował niedawno artykuł omawiający przykładową skalę, która mogłaby być punktem wyjścia do dyskusji wśród naukowców na temat potencjalnego odkrycia życia pozaziemskiego. To, czego agencja chce, to skala oparta na dekadach doświadczeń zebranych w astrobiologii. Warto podkreślić, że dziedzina, astrobiologia jest odpowiedzialna za badanie pochodzenia życia na Ziemi oraz możliwości istnienia życia na innych planetach.

Zobacz też: Facebook wyłącza swój system rozpoznawania twarzy

Green uważa, że skala pomogłaby nam zrozumieć, gdzie jesteśmy, jeśli chodzi o poszukiwanie życia w poszczególnych miejscach w kosmosie. Ta miałaby siedem poziomów i byłaby podobna do schodów, które prowadziłyby do deklaracji, że życie zostało znalezione poza Ziemią. Green uważa, że skala ta byłaby podobna do tej, którą NASA wykorzystuje do oceny gotowości statków kosmicznych lub konkretnych technologii. Celem stworzenia skali dla życia pozaziemskiego byłoby umożliwienie naukowcom zaznaczania w publikowanych badaniach, gdzie na skali znalazłyby się wyniki ich badań astrobiologicznych. Obecnie wyzwaniem dla NASA jest to, że opinia publiczna śledząca badania naukowe jest uwarunkowana, aby wierzyć, że istnieją tylko dwa możliwe warunki: albo istnieje życie poza Ziemią, albo nie. Natomiast pomiędzy znajduje się wiele trybów przypuszczających od mało prawdopodobne, po bardzo możliwe.

Działanie skali życia

Oczywiście powyższe określenia to tylko moja wesoła twórczość. Dokładne szczegóły skali nie zostały jeszcze opracowane, ale NASA ma pomysł, jak mogłaby ona być zorganizowana. Pierwszy stopień skali zawierałby wszelkie dane z nutą sygnatury życia, jak biologicznie istotne molekuły. Na drugim poziomie skali naukowcy musieliby sprawdzić, czy na wykrycie jakiejś biologicznie istotnej cząsteczki nie miały wpływu zanieczyszczenia lub instrumenty pomiarowe. Trzeci poziom opisywałby, w jaki sposób sygnały biologiczne znajdują się w środowisku analogowym. Wyższe poziomy skali dodałyby więcej informacji do początkowych detekcji, w tym szczegóły dotyczące tego, czy środowisko może wspierać życie, jednocześnie wykluczając wszelkie potencjalne niebiologiczne źródła molekuł. NASA przewiduje, że kombinacja dowodów doprowadzi do szóstego stopnia skali. Aby osiągnąć ostatni stopień na schodach, naukowcy musieliby być pewni, że wykryli życie.

Źródło: SlashGear