bizneswoman roku

Kobiety prowadzą 1/3 firm w Polsce — jedna z nich zostanie Bizneswoman Roku

2 minuty czytania
Komentarze

Rusza XIII edycja konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką. Zgłoszone kandydatki będą rywalizować w dziesięciu kategoriach otwartych. Ostatnia edycja konkursu była rekordowa pod względem liczby uczestniczek — było ich aż 912.

Bizneswoman Roku

Patrząc ogólnie na przedsiębiorstwa działające w Polsce, co trzecia firma jest założona lub prowadzona przez kobietę. Na rynku małych firm usługowych przedsiębiorczynie już jednak dominują — należy do nich 3/4 działalności z tej kategorii. Gorzej wygląda sytuacja kobiet w zarządach firm i na stanowiskach prezesek — tam jest ich tylko 26%, o czym świadczą dane z KRS. W radach nadzorczych spółek giełdowych kobiety stanowią już jedynie 12,7% wszystkich członków. Z kolei obliczenia Centrum Praw Kobiet na podstawie danych z GUS wskazują, że kobiety stanowią aż 62% osób biernych zawodowo. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką próbuje to zmienić.

Przedsiębiorczynie mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Dowodem na to jest ilość nowo powstałych biznesów w okresie ostatnich dwóch lat. A co za tym idzie, umiejętność dostrzeżenia możliwości w kryzysie — mówi Olga Kozierowska, Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką,
pomysłodawczyni konkursu Bizneswoman Roku. Do 10 stycznia 2022 roku można przesyłać zgłoszenia do XIII edycji tego wydarzenia. Kandydatki mogą zgłaszać się same lub zostać nominowane przez osobę trzecią. Na stronie bizneswomanroku.pl znajduje się specjalny formularz.

Kategorie otwarte:

  • Biznes Roku — Przychód powyżej 10 mln złotych
  • Biznes Roku — Przychód poniżej 10 mln złotych
  • Startup Roku
  • Mikrobiznes
  • Liderka w Nowych Technologiach
  • Organizacja przyjazna rodzicom,
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu — liderka
  • Biznes
  • Organizacja
  • Ograniczanie śladu węglowego

Czytaj także: Bank Pocztowy jako pierwszy w Polsce wprowadza kartę biometryczną – zapłacimy „kciukiem”

Kobietom nie brakuje dobrych pomysłów na własny biznes, często od ich realizacji na wielką skalę powstrzymuje je niewystarczająca wiara we własne możliwości i brak wsparcia otoczenia. Dlatego tak bardzo ważne jest pokazywanie i nagradzanie tych przedsiębiorczyń, które odważyły się podjąć wyzwanie i odniosły sukces — mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe. Mastercard jest partnerem strategicznym konkursu.

źródło: informacja prasowa

Motyw