ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
Bank Pocztowy karta biometryczna

Bank Pocztowy jako pierwszy w Polsce wprowadza kartę biometryczną – zapłacimy „kciukiem”

Autor: Bartosz Szczygielski Kategoria: Newsy

Bank Pocztowy poinformował, że do swojej oferty wprowadza kartę biometryczną MasterCard. Instytucja robi to jako pierwsza w Polsce i jako jedna z pierwszych na świecie. Można więc powiedzieć, że Bank Pocztowy trochę przeciera szlaki na tym rynku, choć na wprowadzenie takiej karty może być już trochę za późno. Szczególnie, jeżeli często płacimy smartfonem lub smartwatchem.

Karta biometryczna – Bank Pocztowy z nową ofertą

Bank Pocztowy karta biometryczna oferta

Płatności zbliżeniowe to coś, do czego zdążyliśmy się już przyzwyczaić i pokochać. Coraz częściej korzystamy także ze smartfonów czy smartwatchy do tego, by płacić za zakupy. Dalej jednak to karta płatnicza jest tym narzędziem, po które może sięgać większość osób. Teraz Bank Pocztowy wprowadza do swojej oferty kartę biometryczną. Robi to we współpracy z MasterCard oraz Fiserv Polska S.A. i Thales. Pierwsza taka karta ma być wydana jeszcze w październiku, ale do oferty ma trafić dopiero w grudniu. Bank Pocztowy przystępuje teraz do testów, a finalnie karta ma być dostępna dla klientów instytucjonalnych.

Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Teraz, dzięki naszej współpracy z organizacją Mastercard, to nowoczesne rozwiązanie, znane do tej pory jedynie z filmów sci-fi, będzie również dostępne dla naszych klientów, którzy dzięki niemu będą mogli jeszcze wygodniej i bezpieczniej dokonywać transakcji. To także kolejny etap w realizacji naszej strategii rozwoju – coraz większej cyfryzacji naszych rozwiązań oferowanych klientom. Mam nadzieję także, że wprowadzenie karty biometrycznej przyczyni się do dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych.

Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

Zobacz też: Premiera nowych produktów Huawei – wydajny laptop i monitor dla graczy w Polsce.

Innowacyjne podejście i bezpieczeństwo

Bank Pocztowy karta biometryczna

W przypadku karty biometrycznej, każda transakcja będzie wymagała autoryzacji. Trzeba będzie przyłożyć kciuk do czujnika na awersie karty, a jeżeli odcisk zostanie potwierdzony, zapali się zielona dioda na karcie. Oczywiście wcześniej trzeba będzie zdefiniować taki odcisk, a dane mają być przechowywane na samej karcie. Nie będą więc dostępne dla banku. Nie będą także przesyłane do terminali POS czy bankomatów w trakcie transakcji. Wygląda na to, że aktywacji takiej karty będzie można dokonać tylko osobiście, by przypisać odcisk palca przy pracownikach banku. Na temat tego, jak to będzie wyglądać, nie podano informacji. Poniżej możecie jeszcze przeczytać wypowiedzi przedstawicieli firm, którzy są odpowiedzialni za wprowadzenie karty biometrycznej.

Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu podejściu Banku Pocztowego do rozwoju usług płatniczych, Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, który udostępni klientom kartę biometryczną. Klienci komercyjni Banku Pocztowego będą mogli przetestować takie korzyści tej technologii, jak jej wysoki poziom bezpieczeństwa i wygoda. Polacy są bardzo otwarci na innowacje, co było widać już przy wdrażaniu płatności zbliżeniowych, a później mobilnych. Dlatego uważamy, że to najlepsze miejsce, żeby sprawdzić, czy takie innowacyjne produkty, jak karty biometryczne, mają szansę się przyjąć i zyskać popularność.

Tomasz Owczarek, dyrektor sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe.

Z przyjemnością podjęliśmy się współpracy z naszym wieloletnim zaufanym partnerem, Bankiem Pocztowym, nad wydaniem pierwszej w Polsce karty biometrycznej. Włączenie tego produktu do oferty banku to kolejny krok w rozwoju polskiego rynku płatności. Zwłaszcza w kontekście podnoszenia poziomu bezpieczeństwa transakcji kartami płatniczymi. Cieszę się, że możemy być częścią tej płatniczej rewolucji. Liczę, że rozwiązanie spotka się z żywym zainteresowaniem tych klientów banku, którzy chcą płacić szybciej, łatwiej i bezpieczniej. Dodam, że to nie koniec innowacyjnych projektów, które mamy w naszych wspólnych planach. Nie zwalniamy tempa i równolegle prowadzimy prace nad usługą online’owego wydawania kart wirtualnych dla klientów banku.

Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Źródło: Biuro prasowe Banku Pocztowego

Sprawdź najnowsze wpisy