TEsla obniża ceny

Tesla wycofała nową wersję autopilota, a Elon Musk żałuje, że nie ugryzł się w język

2 minuty czytania
Komentarze

Najnowsza beta autopilota Tesli, która była oznaczona numerem 10.3, została wycofana wkrótce po jej wydaniu. Elon Musk przyznał, że było to konieczne z powodu problemów technicznych związanych ze skręcaniem w lewo. Dodatkowo testerzy donosili o fantomowych ostrzeżenia przed kolizją, czy automatyczną jazdą ulicami. W związku z tym beta została przywrócona do wersji 10.2, jednak niektórzy użytkownicy stracili do niej dostęp całkowicie.

Problemy z autopilotem w Tesli

Problemy z autopilotem w Tesli

Wersja 10.3 autopilota wprowadziła szereg nowych funkcji. Obejmują one Profile, które pozwalają kierowcom na zmianę zachowania pojazdu podczas hamowania, zmiany pasa ruchu, odległości za pojazdem, zmniejszenia liczba zbędnych spowolnień, czy poprawione szacowanie prędkości obiektu przekraczającego linię. Oczywiście jest tego więcej, a to tylko najważniejsze z wymienionych. Jednakże testerzy zauważyli, że autopilot pokazuje ostrzeżenia przed kolizją mimo braku widocznego zagrożenia, wraz z nieoczekiwanym automatycznym hamowaniem. Inni widzieli problemy z tempomatem świadomym ruchu i liczne inne problemy.

Zobacz też: Nowa oferta nju na abonament — więcej GB w pakietach

Elon Musk zatweetował, że należy się spodziewać takich niedogodności, ponieważ właśnie po to są testy beta, by je wyłapać. Opóźnienie i komentarze Muska na temat publicznych testów beta z pewnością jeszcze bardziej zwiększą kontrolę nad programem. Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego już poprosił o więcej danych z od Tesli, podkreślając, że przed daniem dostępu do nowej wersji firma musi zadbać o bezpieczeństwo. Organy nadzoru poprosiły również Teslę o więcej informacji na temat ocen wyniku bezpieczeństwa, dzięki którym niektórzy kierowcy kwalifikują się do programu beta. Regulatorzy są również zaniepokojeni faktem, że podczas gdy kierowcy Tesli mogą zdecydować się na udział w programie beta, kierowcy i piesi znajdujący się w pobliżu są zmuszani do udziału w nich wbrew swojej woli. Na przykład, niektóre pojazdy Tesla z oprogramowaniem 10.3 hamowały bez powodu, co mogło spowodować kolizję z pojazdem jadącym z tyłu.

Źródło: Engadget

Motyw