Pracownicy Meta nie wierzą w Metaverse

Facebook może zmienić nazwę – gigant stawia na metaverse

2 minuty czytania
Komentarze

Niewykluczone, że Facebook może zmienić swoją nazwę i to jeszcze w tym miesiącu, a wszystko przez metaverse. Firma ma zaplanowane wydarzenie na 28 października i źródła podają, że szykuje się coś naprawdę dużego. Rebranding Facebooka mógłby być odpowiedzią na zmiany, które zaczynają być widoczne w firmie. Ta zmierza bowiem do tego, by stać się czymś więcej, niż tylko platformą związaną z social media.

Facebook może zmienić nazwę – metaverse na pierwszym planie

Facebook logo

Trudno ocenić to, ile prawdy jest w przeciekach o tym, że Facebook planuje zmienić swoją nazwę. Nie jest bowiem jasne, czy chodzi o samą platformę czy też o całą grupę. W końcu Facebook to nie tylko platforma social mediowa, ale także firma, która ma pod sobą WhatsAppa, Instagrama czy Oculusa. Mówimy więc tutaj o ogromnej korporacji, która stale się rozwija i stale szuka dla siebie nowej drogi. I zmiana nazwy pomogłaby w osiągnięciu tego celu. W informacjach na temat zmiany nazwy Facebooka przewija się stwierdzenie, że firma chce zbudować metaverse.

Metaverse można określić jako wirtualną przestrzeń, która pozwala na nowe sposoby komunikacji w Internecie. Mówimy tutaj o kolejnym kroku w stronę nawiązywania interakcji, które mają być ściśle powiązane z technologią AR oraz VR. Facebook ma ambitne plany, by tworzyć rzeczy, które wpływają na rozwój technologii. Nie jest tak, że to tylko plany, bo Facebook już ma około 10 tysięcy pracowników, którzy rozwijają projekt okularów AR. Jeżeli plany firmy się ziszczą, to wprowadzona przez nich technologia ma być tak popularna, jak dziś są smartfony.

Zobacz też: Google Pixel 6 i Pixel 6 Pro oficjalnie zaprezentowane.

Jeżeli plany się potwierdzą i faktycznie Facebook będzie zmieniał nazwę, to możemy spodziewać się raczej sytuacji podobnej do tej, którą miło Google. Firma skupiona jest pod parasolem Alphabet i w tej sposób rozwija swoje różne projekty. Metaverse to dalej termin, który trudno sobie zwizualizować. Zobaczymy, czy 28 października wizja Zuckerberga stanie się bardziej przejrzysta.

Źródło: The Verge

Motyw