X-Rings

X-Rings pozwoli nam dotknąć przedmiotów w VR

2 minuty czytania
Komentarze

Wirtualna rzeczywistość istnieje już od dłuższego czasu, ale do tej pory doznania z niej są ograniczone do obrazu i dźwięku. To się jednak może wkrótce zmienić dzięki urządzeniu o nazwie X-Rings. Ma ono zostać oficjalnie zaprezentowane podczas konferencji UIST 2021 ACM Symposium on User Interface Software and Technology. Wbrew nazwie nie jest to jednak pierścień, a odnosi się ona do segmentowej budowy tego kontrolera.

X-Rings

X-Rings jest opisywany jako ręczny wyświetlacz kształtu 360 stopni, zaprojektowany specjalnie dla wirtualnej rzeczywistości. Jest on w stanie renderować obiekty w 3D i reagować na dotyk użytkownika oraz siłę chwytu. Zasadniczo, urządzenie może replikować kształt widziany w środowisku wirtualnej rzeczywistości, pozwalając użytkownikowi na uchwycenie obiektu. X-Rings został zbudowany przy użyciu modułowego stosu pierścieni, które mogą się rozszerzać w zakresie od 5,7 do 7,7 centymetrów średnicy. Obiekt jest możliwy do uchwycenia przez całą dłoń użytkownika, ten jednak nie musi go trzymać, gdyż jest on przymocowany do ręki. W ten sposób nie ma konieczności trzymania kontrolera, więc w wirtualnym świecie możemy mieć puste dłonie.

Zobacz też: UOKiK interweniuje w sprawie cen sprzętu do elektronicznego monitoringu

X-Rings jest wyposażony w czujniki pojemnościowe i zdolność do wykrywania stopnia nacisku, co pozwala mu na oszacowanie stanów dotyku palców i siły chwytu użytkownika. Szacując siłę nacisku, urządzenie mogłoby oferować wiele stanów w zależności od tego, jak mocno zostanie ściśnięte. W demonstracji urządzenia wykorzystano oprogramowanie pozwalające użytkownikom na chwytanie i interakcję z różnymi obiektami wewnątrz wirtualnego środowiska. Powyższy film pokazuje urządzenie w akcji. Wygląda na to, że jest ono wykonane z twardego plastiku. Wydaje się, że urządzenie takie jak to mogłoby dać użytkownikom znacznie większą możliwość zanurzenia się w grach i środowiskach wirtualnej rzeczywistości. Na filmie widać również, że jest ono w stanie szybko przechodzić pomiędzy kształtami, co również jest kluczowe dla imersji.

Źródło: SlashGear

Motyw