Mapy Google oszczędzanie paliwa zużycie

Oszczędzanie paliwa i Mapy Google – nowy sposób na wytyczanie tras

2 minuty czytania
Komentarze

Mapy Google doczekały się ciekawej nowości, a mianowicie wyznaczania tras, które oszczędzą paliwo. To dobra wiadomość, a zła jest taka, że obecnie funkcja pojawiła się tylko w Stanach Zjednoczonych. Jednak w Europie ma się pojawić już w 2022 roku, czyli nie trzeba będzie na nią długo czekać. Google wprowadza nową funkcję nie tylko dla wygody użytkowników, ale przede wszystkim w trosce o środowisko naturalna.

Mapy Google i oszczędzania paliwa – nowe trasy

Mapy Google oszczędzanie paliwa zużycie
Fot. Google

Na swoim blogu Google przedstawiło nowości, które zmierzają do Map Google. Wśród nich chyba ta, na którą czekało wielu użytkowników, czyli możliwość wybrania trasy, która zużyje najmniej paliwa. Nazwano to eco-friendly, czyli przyjazne dla środowiska. Teraz można wybrać w Mapach Google np. trasę, która znajdzie najszybciej drogę między dwoma lub więcej punktami. Nowa funkcja może oczywiście wskazać taką samą trasę, ale też wyznaczyć inną, która pozwoli na oszczędzenie paliwa. Przy takiej trasie pojawi się mała ikonka z zielonym liściem. Funkcja dostępna jest w USA na sprzętach z Androidem oraz iOS, ale jak już wspomnieliśmy, w przyszłym roku trafi do Europy.

Google chce w ten sposób pokazać, że troszczy się o środowisko naturalne. Nowy rodzaj trasy, który pozwoli oszczędzić paliwo to także mniejsza emisja CO2 do atmosfery. To nie koniec zmian, które Google wprowadzi do swojej nawigacji. Rowerzyści niedługo będą mogli korzystać z nawigacji Lite. Chodzi o uproszczony tryb, który podczas jazdy na rowerze ma mniej odciągać uwagę kierującego od trasy. Łatwiej i szybciej sprawdzi się dzielącą nas od celu odległość czy czas samej podróży.

Zobacz też: Żappka Store jest już w 4 miejscach w Polsce, a to dopiero początek.

Kolejną z nowości jest już coś, co znamy, czyli obecność w Mapach Google miejsc, gdzie można np. wypożyczyć hulajnogę elektryczną. Google wprowadza taki podgląd na nowych rynkach, a konkretniej w ponad 300 miastach na całym świecie.

Źródło: Blog Google

Motyw