paczkomaty czy kurier

Paczkomaty czy kurier — wiemy, co jest częściej wybierane

2 minuty czytania
Komentarze

Paczkomaty czy kurier — którą metodę dostawy częściej wybierają osoby kupujące w sieci? Na to pytanie przynosi odpowiedź nowy raport Gemius dotyczący rynku e-commerce w Polsce. Jedna z metod dostawy ma zdecydowaną przewagę.

Paczkomaty czy kurier? Wyniki są jednoznaczne

Z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2021 wynika, że 77% Polaków kupujących w sieci najczęściej korzysta z wysyłki produktów do paczkomatów InPost. Dostawa kurierem wciąż jest popularna, ale zdecydowanie mniej od paczkomatów. Co drugi Polak kupujący w sieci najczęściej korzysta z tej metody. Dalsze miejsca zajmują dostawa pocztą (24%), dostawa do punktu partnerskiego typu Żabka, Orlen, Ruch (21%), dostawa do placówki pocztowej (11%). Dostawa do oddziału sklepu i transfer bezpośrednio ze strony uzyskały wyniki po 6%. 3% badanych wskazało na dostawę do innej maszyny paczkowej, np. SwipBox. Zsumowane wyniki znacznie przekraczają 100%. Respondenci zapewne mieli możliwość wyboru kilku odpowiedzi, jeśli uznali, że korzystają z różnych metod dostawy równie często. Odpowiedzi udzieliło 1360 osób.

Ankietowani zostali również zapytani o to, z której firmy kurierskiej korzystają najczęściej, gdy decydują się na dostawę do domu lub pracy. Na podium znalazły się InPost (37%), DPD (32%) oraz DHL (19%). Ta trójka zdecydowanie zdominowała rynek. Na czwarty w stawce Pocztex wskazało jedynie 4% badanych. GLD, FedEx i UPS osiągnęły jeszcze słabsze wyniki. Odpowiedzi udzielało 680 ankietowanych, którzy korzystają z dostawy zakupów kurierem do domu lub pracy.

Czytaj także: Darmowy miesiąc Xbox Game Pass na PC – wystarczy pójść do Żabki na małe zakupy

W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji Paczkomatów jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

źródło: informacja prasowa

Motyw