Shopee Polska

W Polsce ma pojawić się Shopee – rywal Allegro ma przed sobą sporo pracy

4 minuty czytania
Komentarze

Shopee, czyli jedna z większych platform e-commerce na świecie, ma niedługo zadebiutować w Polsce. Takie wiadomości opublikował portal Wiadomości Handlowe i jeżeli ich informacje się potwierdzą, to… pewnie niewiele się zmieni. Co jakiś czas pojawia się na rynku ktoś nowy, kto chce zagrozić pozycji Allegro na naszym rynku. Jednak mało komu się to udaje, a przed Shopee daleka droga.

Shopee wejdzie do Polski – nowa platforma sprzedażowa

Shopee

Kolejna platforma sprzedażowa ma w ciągu najbliższych tygodni pojawić się na naszym rynku. To może być ciekawe rozwiązanie dla osób, które chcą opuścić Allegro i znaleźć dla siebie miejsce, gdzie będą wystawiały swoje produkty. Można powiedzieć, że Shopee ma podobną pozycję, co właśnie Allegro. W lutym zeszłego roku pojawił się bowiem ciekawy ranking, który pokazywał popularność platform e-commerce na świecie. Allegro zajęło na nim dziesiątą pozycję, a Shopee dziewiątą. Różnica była niewielka, bo zaledwie milion odwiedzających miesięcznie więcej na korzyść Shopee (wspomniany ranking na końcu tekstu).

Samo Shopee operuje jednak na większą skalę, niż Allegro, które ograniczone jest głównie do naszego rynku. Przez lata nie było tutaj praktycznie żadnej konkurencji dla firmy, która urosła do tego stopnia, że dalej tej konkurencji nie posiada. eBay nie zdobył zaufania, a przynajmniej nie w dużym stopniu. Niedawny debiut Amazona w Polsce także wiele tutaj nie zdziałał, a wydawał się wręcz lekko pośpieszony. Zapewne część kupujących sprawdza wiele platform, zanim zdecyduje się na zakup sprzętu, ale popularności Allegro nie da się zaprzeczyć. I nawet tacy giganci jak eBay czy Amazon mają problem z tym, by zagrozić pozycji platformy w Polsce.

Zobacz też: Przesyłki z Allegro odbierzesz… przy kasie w Biedronce.

Jak platforma zachęci do korzystania z jej usług?

Shopee

Shopee jest stosunkowo nową platformą sprzedażową, ponieważ powstała w 2015 roku. Jednak przez te kilka lat udało jej się zdobyć pokaźne grono użytkowników. Sama platforma do tej pory dostępna była w Indonezji, Filipinach, Wietnamie, Malezji czy Brazylii i Meksyku. Jej wejście na europejski rynek będzie więc sporym wyzwaniem, by przekonać użytkowników i sprzedających do tego, by zaufać komuś „nowemu”. Jak donoszą Wiadomości Handlowe, platforma jest jednak przygotowana do tego, by walczyć ze swoim największym rywalem w Polsce, czyli Allegro.

Sprzedawcy mają dostać na początek aż pół roku na to, by sprzedawać swoje produkty na platformie bez prowizji dla Shopee. Do tego nie ma być także żadnej opłaty abonamentowej, a na dokładkę Shopee ma oferować rozbudowane narzędzia analityczne, do których będą mieli sprzedający. Ci ciekawe, pierwsze pół roku ma być także miłe dla samych kupujących, ponieważ dostawy mają być wtedy za darmo. I to niezależnie od kwoty zamówienia czy sposobu dostarczenia (kurier lub paczkomat). To brzmi już bardzo zachęcająco, ale to nie wszystko. Platforma chce zachęcić sprzedających do siebie rozdając im kupony zniżkowe na 250 złotych. Te miałby trafić do sprzedawców, którzy wystawią co najmniej 30 ofert, a dla minimum 5 procent z nich, zaoferują rabat w wysokości 10 procent.

To wszystko wygląda bardzo zachęcająco, ale to jeszcze niepotwierdzone oficjalnie informacje. Trzeba poczekać na faktyczny start platformy sprzedażowej w Polsce i wtedy będzie można więcej o tym powiedzieć. Jeżeli jednak powyższe informacje się potwierdzą, to zainteresowanie Shopee może być całkiem spore. Trudno oceniać tylko, jak długo takie zainteresowanie się utrzyma. Początkowy entuzjazm w wprowadzenia Amazon do Polski szybko opadł. Z eBay było tak samo, a mówimy tutaj przecież o gigantach e-commerce, które nie mają sobie równych. Shopee będzie musiało solidnie zainwestować w marketing, by wzmocnić świadomość marki, czyli zrobić coś, na co Allegro pracowało całymi latami. Użytkownicy łatwo się przyzwyczajają i trudno im zaufać nowym graczom na rynku. Zawsze to jednak jakieś urozmaicenie i kto wie, może faktycznie Shopee zrobi to, czego nie udało się innym na polskim rynku. Do detronizacji Allegro jednak daleka droga.

TOP 10 największych platform e-commerce na świecie (w mln odsłon w miesiącu, dane z 2020 roku)

  1. Amazon 4600
  2. eBay 1800
  3. AliExpress 865,2
  4. Mercado Libre 634,2
  5. Rakuten 384,9
  6. Walmart 282,2
  7. JD 264
  8. Tmall 202,5
  9. Shopee 195,4
  10. Allegro 193,9

Źródło: Wiadomości Handlowe

Motyw