Network Slicing 5G

Network Slicing w sieci 5G – testy Ericssona, Deutsche Telekom oraz Samsunga

2 minuty czytania
Komentarze

Ericsson, Deutsche Telekom i Samsung pomyślnie zakończyli pierwszy na świecie test rozwiązania end-to-end Network Slicing w sieci 5G. Miejscem całego przedsięwzięcia było laboratorium Deutsche Telekom w Bonn. Do przeprowadzenia testu wykorzystano Samsunga S21 podłączonego do zestawu VR.

Network Slicing w sieci 5G – test zakończony sukcesem

Network Slicing 5G

Rozwiązanie Network Slicing jest zoptymalizowane pod kątem przesyłania strumieniowego gier VR w chmurze. Ericsson dostarczył komercyjną infrastrukturę 5G standalone (SA). To m.in. Radio Access Network (RAN), 5G Cloud Core, slice orchestration i automatyzacja zamówień. W teście wykorzystano grę streamingową VR w chmurze oraz zastosowano dwie niezależne części sieci E2E. Składały się one z domyślnej mobilnej części szerokopasmowej oraz części zoptymalizowanej dla gier VR w chmurze.

Test potwierdził doskonałą jakość części obejmującej grę, nawet podczas przeciążenia sieci. Na tym jednak nie koniec. Próba zakończyła się również pomyślnym osiągnięciem innego ważnego, pierwszego na świecie kamienia milowego, mianowicie wprowadzenia takiej funkcji unijnej polityki podziału sieci 5G (unijna polityka wyboru trasy lub URSP), która umożliwia narzędziu sterowanie aplikacjami i serwisami w oparciu o konkretne wymagania w kierunku określonej części. Oznacza to, że klienci mogą korzystać z wysokiej jakości usług poprzez korzystanie z aplikacji w odpowiedniej części sieci — poinformował Ericsson.

Czytaj także: Polski biolog Rudolf Weigl upamiętniony w Google Doodle

Erik Ekudden, Dyrektor Operacyjny Grupy w Ericsson uważa, że Network Slicing jest istotnym elementem pozwalającym na monetyzację 5G. Claudia Nemat, członek zarządu ds. technologii i innowacji w Deutsche Telekom sądzi, że 5G SA Network Slicing to podstawa do tworzenia nowych ofert usług dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.

źródlo: informacja prasowa

Motyw