Jak się okazało obok Amazona, również i Facebook ma dużą ochotę dołączyć do grona firm posiadających własny sklep z aplikacjami. Portal Marka Zuckerberga uruchomił App Center, w którym znajdziemy aplikacje społecznościowe, desktopowe i mobilne. W katalogu mają się znaleźć zarówno aplikacje na Androida, iOS, Facebooka i desktopy. Standardowo obok bezpłatnych pozycji, deweloperzy będą mogli również umieszczać płatne programy i gry.

Początkowo App Center nie będzie konkurentem dla Google Play czy App Store, ponieważ ma oferować wyłącznie odnośniki do oryginalnych sklepów, ale wraz z czasem ma się to zmienić.

Podobnie jak u konkurencji, propozycja Facebooka ma mieć podobny schemat działania, tj. każdy produkt będzie mógł być oceniany przez użytkowników i przedstawicieli platformy, zaś wynik podany w gwiazdkach ma być bilansem między głosami userów, a innymi informacjami, jak np. częstotliwość powrotu do programu. Aktualnie App Center nie jest dostępny dla wszystkich, jednak deweloperzy już mogą przygotowywać swoje produkty.

Źródło: informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Cezary Zapała

W redakcji pracowałem od stycznia 2012 do maja 2013 roku. Wcześniej zaś pisałem do e-zinu ActionMag Komputery. Aktualnie jestem właścicielem agencji kreatywnej Media Machine. Wolny czas, którego niestety mam coraz mniej poświęcam na zgłębianie informacji z takich dziedzin jak prawo, webmastering, trendy w Sieci, marketing oraz inwestycje budowlane.