NASA zaobserwowała i zbadała wiele części otaczającego nas wszechświata, ale gdy chodzi o Drogę Mleczną — nasz galaktyczny dom — sprawy znacznie się komplikują. Ze względu na położenie Ziemi w Drodze Mlecznej, poznanie galaktyki może być wyjątkowo trudne. W końcu to trochę tak, jakby próbować obejrzeć swoją twarz bez użycia lustra, czy aparatu. Dlatego też nowe odkrycie dotyczące jednego z ramion spiralnych Drogi Mlecznej jest szczególnie ekscytujące.

Złamane ramię drogi mlecznej

Obiekty się w nim znajdujące

Droga Mleczna jest galaktyką spiralną z bardzo oczywistego powodu — jej ramiona krążą wokół centrum. Te ramiona spiralne są domem dla ogromnej liczby formujących się i istniejących gwiazd, z których wiele jest zgrupowanych razem w różnych częściach struktur spiralnych. NASA wyjaśnia, że wiele tajemnic dotyczących galaktyki pozostaje nierozwiązanych, ponieważ trudno jest uzyskać użyteczną perspektywę z wnętrza galaktyki. W nowo opublikowanych badaniach naukowcy ujawniają nowe odkrycie przerwy w jednym z ramion spiralnych galaktyki, cechę opisywaną jako podobną do drzazgi, która wystaje kawałka drewna. Orientacja tego uszczerbku jest opisana jako bardzo różna od orientacji ramion spiralnych.

Zobacz też: Mastercard rezygnuje z pasków magnetycznych w swoich kartach i stawia na nowocześniejsze alternatywy

Odłamana część ramienia rozciąga się na około 3000 lat świetlnych. NASA zauważa, że inne obserwowane galaktyki spiralne mają podobne struktury w punktach przerwania w swoich ramionach. Odkrycie było możliwe dzięki danym z misji Gaia należącej do ESA, a także obserwacji z Kosmicznego Teleskopu Spitzera. Tak się składa, że ta unikalna struktura jest również domem dla jednych z najbardziej zachwycających struktur niebieskich w Drodze Mlecznej, w tym Filarów Stworzenia, a także mgławic Omega, Laguna i Trójlistna.

Źródło: SlashGear

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.