popularność stacji ładowania aut

Coraz większa popularność stacji ładowania aut elektrycznych

2 minuty czytania
Komentarze

Popularność stacji ładowania aut elektrycznych rośnie — tak przynajmniej wynika z danych GreenWay Polska. Spółka porównała dane z pierwszych 7 miesięcy 2021 roku z analogicznym okresem rok wcześniej. Odnotowano m.in. podwojenie liczby kierowców zarejestrowanych w sieci ładowania.

Popularność stacji ładowania aut elektrycznych rośnie

W ciągu roku średnia ilość energii elektrycznej pobieranej przez jednego klienta GreenWay wzrosła o blisko 40%. W sieci GreenWay w Polsce i Słowacji jest już zarejestrowanych prawie 15 tysięcy kierowców. Dla porównania, w lipcu 2020 roku było ich niewiele ponad 6 tysięcy. Od stycznia do lipca 2021 elektromobilni kierowcy pobrali z ładowarek GreenWay’a ponad 1,2 GWh energii. To o ponad 200% więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Energia dostarczona z ładowarek GreenWay w tym czasie pozwoliła na przejechanie 6 mln km. Szczególnie rekordowy dla GreenWay był lipiec tego roku. W ciągu 31 dni klienci firmy pobrali 320 MWh energii, a liczba zrealizowanych sesji ładowania wyniosła 20 tysięcy. W porównaniu do lipca 2020 roku to wzrost o ponad 250%.

Najpopularniejsze stacje ładowania GreenWay w Polsce to ładowarka przy biurowcu Elektrownia Powiśle w Warszawie oraz ładowarki przy warszawskich centrach handlowych: Galerii Mokotów, Wola Park i Atrium Reduta. Ulubione stacje ładowania GreenWay poza Warszawą znajdują się natomiast w Gorzowie Wielkopolskim przy Terminalu BP, przy Dyskoncie Paliwowym w Kątach Wrocławskich i przy autostradzie A2, na parkingu hotelu Portofino w Lućmierzu.

Czytaj także: Dzieci narażone na porażenie prądem — lekceważenie zasad może mieć tragiczny finał

Rekordowy poziom wykorzystania naszych ładowarek jest w naszej ocenie echem dużego wzrostu liczby rejestracji samochodów elektrycznych — komentuje Rafał Czyżewski, Prezes Zarządu GreenWay Polska. Jak mówi, na ulicach widać coraz więcej aut z zielonymi tablicami i to w oczywisty sposób przekłada się na rekordy w GreenWay. Rafał Czyżewski zaznacza jednak, że wyniki sieci to także efekt jej rozbudowy czy działań promocyjnych.

źródło: informacja prasowa

Motyw