wydarzenia online branża eventowa

Wydarzenia online receptą na kryzys w branży eventowej?

1 minuta czytania
Komentarze

W czasie pandemii branża eventowa nie ma łatwo — sytuację częściowo mogą jednak ratować wydarzenia online. Różnego rodzaju webinary i transmisje nie zawsze mogą w pełni oddać klimat wydarzenia, jednak mimo to są popularne. Co więcej, można na nich całkiem sporo zarobić.

Branża eventowa a wydarzenia online

Z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet wynika, że w Polsce działa 4,9 tys. firm eventowych. Wartość branży wynosi ok. 3 mld zł. To 1,5% PKB naszego kraju. Niestety organizatorzy wydarzeń oraz osoby przy nich pracujący bardzo mocno odczuli skutki lockdownów. Prawie połowa firm z branży jest w złej sytuacji finansowej, z czego 20% w bardzo złej.

Jednocześnie rośnie jednak popularność wydarzeń online. Przykładowo, w 2021 roku za pośrednictwem platformy ClickMeeting odbyło się dotychczas 10,4 tys. wydarzeń dla ponad 100 uczestników, w tym 116 dla ponad 1000. To o 50% więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Organizator rekordowego wydarzenia online zarobił na nim aż 57 tysięcy zł. Jedno z wydarzeń zgromadziło ponad 9 tys. uczestników.

Czytaj także: The A500 Mini – retro konsola dla fanów Amigi

Organizacja wydarzenia online nie jest uzależniona od ewentualnych obostrzeń i limitów związanych z pandemią, a oprócz tego daje ogromne możliwości dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców na całym świecie — mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting. Jej zdaniem przyszłością dla branży eventowej są wydarzenia hybrydowe, czyli takie, które są dostępne zarówno stacjonarnie, jak i przez internet.

źródło: informacja prasowa

Motyw