Bank Millennium jako pierwszy uruchomił zbliżeniowy BLIK, czyli możliwość płacenia bez korzystania z kodu. Funkcja dostępna jest już dla klientów banku, a podejrzewamy, że niedługo płatności zbliżeniowe BLIK-iem pojawią się w reszcie instytucji, które zapowiedziały już taką możliwość.

Zbliżeniowy BLIK – Bank Millennium uruchamia usługę

BLIK zbliżeniowy Bank Millennium

Pierwszym bankiem, który umożliwia swoim klientom korzystanie z płatności zbliżeniowych BLIK-iem jest Bank Millennium. Użytkownicy korzystający z systemu Android mogą już sprawdzić w swojej aplikacji, czy pojawiła im się nowa opcja. Teraz zamiast podawania kodu BLIK, będzie można po prostu odblokować urządzenie i przyłożyć do terminala płatniczego. Usługę trzeba aktywować w aplikacji, ale to operacja jednorazowa. Jako źródło płatności można wybrać rachunek bieżący, ale z czasem ma pojawić się tam opcja konta karty kredytowej. Oczywiście smartfon musi być wyposażony w moduł NFC, ale do obsługi płatności nie będzie potrzebne połączenie z Internetem, siecią komórkową czy odpalanie aplikacji banku.

Cieszymy się bardzo, że do szerokiego wachlarza metod płatności, jakie oferujemy dołącza płatność zbliżeniowa BLIKIEM. BLIK podbił serca internautów już dawno i jest obecnie najpopularniejszą metodą płatności w sieci. Teraz, mamy nadzieję, zagości na dobre w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami, wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard. Staraliśmy się zaprojektować rozwiązanie tak, by nie tylko korzystanie z niego, ale również sama aktywacja były jak najbardziej przyjazne użytkownikom.

Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Zobacz też: Powstaje beton, który naładuje samochody elektryczne.

Blik zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy analogicznie jak kartami płatniczymi. Pierwszą, historyczną płatność w systemie produkcyjnym tą metodą udało się przeprowadzić naszemu zespołowi projektowemu, z czego jesteśmy ogromnie dumni. Było to doskonałe zwieńczenie wielomiesięcznych prac nad tym przełomowym na skalę międzynarodową projektem, w który zaangażowanych było wiele instytucji płatniczych. To ogromna satysfakcja, że możemy efekt tych prac oddać teraz w ręce naszych klientów.

Adam Mańka, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji w Banku Millennium.

Źródło: Bank Millennium informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.