YouTube Shorts Polska

YouTube Shorts w Polsce – Google wprowadza nową funkcję na platformie

2 minuty czytania
Komentarze

YouTube Shorts pojawi się w Polsce w najbliższą środę, czyli 14 lipca. Wprawdzie funkcja swój debiut zaliczyła w drugiej połowie zeszłego roku, to w naszym kraju nie było jeszcze możliwości tworzenia krótkich filmów. To niedługo się zmieni, choć funkcja debiutuje u nas jeszcze w formie beta. Za kilka dni twórcy korzystający z platformy Google będą mogli już ją testować. Co takiego ma mieć do zaoferowania?

YouTube Shorts trafia do Polski

YouTube Shorts Polska

Choć YouTube kojarzy się raczej z dłuższymi filmami, to platforma wprowadziła we wrześniu ubiegłego roku nowy format. Wtedy usługa pojawiła się w 26 krajach, a teraz staje się globalna. YouTube Shorts to krótkie, bo zaledwie 1-minutowe filmy, które mają uatrakcyjnić treści na platformie. Ten format znamy już wprawdzie z innych platform, ale teraz będzie można zacząć z niego korzystać jako twórcy na YouTube. Wraz z uruchomieniem wersji beta YouTube Shorts m.in. w Polsce, Google wprowadza także nowe funkcje dostępne dla użytkowników.

  • Dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu;
  • Pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym filmie;
  • Automatyczne dodawanie napisów;
  • Nagrywanie do 60 sekund za pomocą kamery do Shorts;
  • Dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts;
  • Dodawanie podstawowych filtrów w celu korekcji kolorów krótkich form -w przyszłości dodanych zostanie więcej efektów.

Chcemy, aby tworzenie Shorts było łatwe i przyjemne. Cały czas pracujemy nad produktem wspólnie z twórcami oraz wykonawcami i zamierzamy wprowadzić więcej funkcji, które użytkownicy będą mogli wypróbować.

Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts.

Zobacz też: Dysk z Wisha – to nie powinno tak wyglądać.

Ja wspomnieliśmy, YouTube Shorts dostępny będzie w Polsce od 14 lipca. Google uruchomiło także specjalny fundusz dla twórców, by przyciągnąć ich do nowego formatu i zachęcić do korzystania z niego. Fundusz o wartości 100 milionów dolarów ma zostać rozdysponowany pomiędzy twórcami w latach 2021-22.

Źródło: Informacja prasowa

Motyw