Polacy zadowoleni z aplikacji finansowych

UOKiK: Polacy zadowoleni z aplikacji finansowych

Mateusz Nowak Mateusz Nowak Newsy

Badania przeprowadzone na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pokazują, że Polacy są zadowoleni z aplikacji finansowych. Na problemy przy użytkowaniu tego typu programów napotkało tylko 9% użytkowników i zazwyczaj chodziło o brak dostępu do aplikacji lub o obsługę klienta.

Polacy zadowoleni z aplikacji finansowych – oto dane przedstawione przez UOKiK

źródło: „Aplikacje finansowe – doświadczenia konsumentów” – raport z badania PBS

Badanie PBS na zlecenie UOKiK pokazuje, że już 68% konsumentów używa aplikacji bankowych do obsługi swojego konta. Najczęściej sięgają po nie młodzi ludzie (w grupie 18-29 lat z aplikacji swojego banku korzysta 77% badanych). Polacy rzadziej używają aplikacji do operacji finansowych online (27%), aplikacji do transakcji w konkretnych sklepach (18%), wirtualnych portmonetek (14%) i aplikacji do płatności w podróży (12%). Prawie co czwarta osoba nie korzysta z żadnej aplikacji finansowej (w grupie wiekowej 60+ to jednak aż 37%).

źródło: „Aplikacje finansowe – doświadczenia konsumentów” – raport z badania PBS

Głównym celem korzystania z aplikacji finansowych przez Polaków jest przeprowadzanie operacji bankowych (np. przelewów). 80% ankietowanych wskazało właśnie taką odpowiedź. Podobnie popularnym celem (78%) jest dokonywanie płatności za towary i usługi na terenie kraju. W aplikacjach finansowych Polacy doceniają przede wszystkim łatwość obsługi i wygodę (68%). Prawie połowa badanych (49%) zadeklarowała, że korzysta z aplikacji, bo ta jest powiązana z innym produktem finansowym, np. kontem walutowym.

źródło: „Aplikacje finansowe – doświadczenia konsumentów” – raport z badania PBS

Jeden z badanych twierdził, że bank wymusił na nim rozpoczęcie korzystania z aplikacji. Cieszymy się, że konsumenci przekonują się do używania bezpiecznych aplikacji finansowych. Niedopuszczalne jest jednak, aby były one wymagane do korzystania z podstawowych funkcjonalności czy unikania opłat, jeżeli klient zawierając umowę z bankiem na to się nie godził – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Czytaj także: Ostrzeżenie przed niechcianą subskrypcją – nowy pomysł Komisji Europejskiej

Badanie PBS pokazuje, że Polacy generalnie są zadowoleni z aplikacji finansowych i nie mają z nimi większych problemów. Większość respondentów nie obawia się też o kwestie bezpieczeństwa, jednak nie jest to pełne zaufanie. Ze stwierdzeniem, że „aplikacje finansowe gwarantują bezpieczeństwo danych osobowych i bankowych” zdecydowanie się zgadza jedynie 18 proc. badanych, a raczej się zgadza – 45 proc – informuje UOKiK.

źródło: UOKiK

Sprawdź najlepsze prezenty na komunię

Partner poradnika:

Kup prezent na komunię z apką PAYBACK i zgarnij punkty
Impression Tag
Sprawdź najnowsze wpisy