Niektóre osoby lubią robić zakupy w sieci, a inne preferują stacjonarne sklepy. Kto jednak najchętniej kupuje online? Odpowiedź na to pytanie pozwalają poznać wyniki konsumenckiego badania przeprowadzonego na zlecenie Cushman & Wakefield.
Kto najchętniej kupuje online?
Kobiety częściej od mężczyzn robią zakupy stacjonarnie. Do tradycyjnej formy kupowania produktów najbardziej przywiązani są emeryci. Zakupy przez internet cieszą się największą popularnością w grupach wiekowych 18-24 lat oraz 45-54 lat. Co ciekawe, skłonność do zakupów online rośnie wraz z wykształceniem.
Ponad 30% badanych twierdzi, że w przyszłości chce wszystkie lub większość zakupów robić stacjonarnie. 44% ankietowanych planuje robić zakupy online i stacjonarnie w równym stopniu. Niecała 1/4 respondentów (23%) chce w przyszłości robić wszystkie lub większość zakupów przez internet. To jednak ogólne wyniki badania – w zależności od płci, wykształcenia, statusu zawodowego czy wieku nastawienie do zakupów online jest inne.
Największy entuzjazm wobec robienia zakupów wyłącznie lub w większości przez internet deklarują:
- Mężczyźni (26%)
- Osoby mające od 18 do 24 lat (32%)
- Studenci (32%)
- Osoby z wyższym wykształceniem (30%)
Te grupy najczęściej deklarują, że w przyszłości chcą robić wszystkie lub większość zakupów stacjonarnie:
- Kobiety (36%)
- Osoby z grupy wiekowej 55+ (37%)
- Emeryci i renciści (39%)
- Osoby z wykształceniem podstawowym lub zawodowym (38%)
Przed pandemią udział e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce wynosił 5-6%. W czasie najbardziej surowych obostrzeń (m.in. zamknięte sklepy w galeriach handlowych) poziom ten był jednak znacznie wyższy. W kwietniu 2020 wyniósł 11,9%, a w listopadzie 2020 – 11,4%. Luzowanie obostrzeń sprawiało jednak, że konsumenci wracali do tradycyjnych form robienia zakupów.
źródło: informacja prasowa