Zwolnienia w Google

Francja ma dość polityki reklamowej Google – gigant zapłaci wysoką karę

2 minuty czytania
Komentarze

Google zgodziło się zapłacić francuskim władzom grzywnę w wysokości 267 milionów dolarów w ramach ugody antymonopolowej. Francuski organ, Autorité de la concurrence, poinormował w komunikacie prasowym, że Google nie kwestionuje faktów i poza zapłaceniem grzywny firma złożyła szereg zobowiązań do zmiany sposobu działania swoich usług reklamowych. Propozycje giganta zostały już zaakceptowane przez francuski urząd.

Google zapłaci karę za bycie monopolistą

Google zapłaci karę za bycie monopolistą

Francuski urząd ds. konkurencji rozpoczął dochodzenie w sprawie praktyk reklamowych Google w 2019 roku po skargach kilku francuskich wydawców, w tym News Corp, Le Figaro i Rosssel La Voix. Francuscy wydawcy twierdzili, że Google wykorzystał swoją dominującą pozycję, aby faworyzować własne reklamy na szkodę wydawców i konkurentów. Organ ds. konkurencji stwierdził, że Google wykorzystał uprzywilejowaną relację między Ad Managerem, platformą wykorzystywaną przez wydawców do sprzedaży powierzchni reklamowej, a Adx, rynkiem służącym do sprzedaży reklam na aukcjach, w celu podcięcia konkurencji i uzyskania korzyści dla własnej działalności i usług. Organ zarzucił również firmie, że ta sama powołuje się na swoje narzędzia i usługi reklamowe i nie oferuje takiej samej interoperacyjności z konkurencyjnymi systemami reklamowymi.

Zobacz też: Google Stadia trafi na nowe sprzęty, a w tym i na sticka od Xiaomi

Google opierając się na swojej znaczącej dominującej pozycji na serwerach reklamowych dla stron i aplikacji, faworyzował siebie w stosunku do konkurentów zarówno na serwerach reklamowych, jak i platformach SSP. Te praktyki utrudniały konkurencję na wschodzącym rynku reklamy online i umożliwiły Google nie tylko zachowanie, ale i zwiększenie swojej dominującej pozycji.

— powiedziała Isabelle de Silva, prezes francuskiego urzędu ds. konkurencji.

Samo Google również wydało w tej sprawie komunikat:

W ramach ogólnego rozwiązania dochodzenia FCA uzgodniliśmy zestaw zobowiązań, które ułatwią wydawcom korzystanie z danych i wykorzystywanie naszych narzędzi z innymi technologiami reklamowymi. Będziemy testować i rozwijać te zmiany w ciągu najbliższych miesięcy, zanim wprowadzimy je szerzej.

Źródło: XDAdevelopers

Motyw