Paczkomaty - przerwa techniczna

Przerwa serwisowa w działaniu Paczkomatów – ile to potrwa i co z przesyłkami?

2 minuty czytania
Komentarze

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym, że 9 na 10 osób wybiera Paczkomaty, kiedy tylko jest taka możliwość. To pokazuje nie tylko olbrzymie zainteresowanie i zaufanie Polaków tym systemem, ale także jego olbrzymie obciążenie. Nie jest więc niczym dziwnym, że co jakiś czas InPost musi przeprowadzać serwis swojej sieci automatów przesyłkowych, aby ustrzec się nieprzyjemnych w skutkach awarii. Oczywiście same działania serwisowe również niosą ze sobą pewne ograniczenia, jednak InPost robi wszystko, by były one jak najmniej dotkliwe.

Paczkomaty – przerwa techniczna

Paczkomaty - przerwa techniczna

Przerwa techniczna będzie miała miejsce od 20:00 drugiego czerwca do 10:00 trzeciego czerwca. Oznacza to, że utrudnienia będą miały miejsce jedynie w nocy i rano. Warto podkreślić, że wszystkie przesyłki, które już znajdują się w Paczkomacie, będzie można w tym czasie swobodnie odbierać. Jednak jedynie za pomocą kodu QR, lub kodu odbioru. Aplikacja InPost Mobile w tym okresie będzie nieaktywna. 

Zobacz też: Smart TV od realme ujawnione tuż przed premierą – dzisiaj każdy robi telewizory

Aplikacja Mobilna to jednak niejedyny skutek serwisu sieci. InPost wydał obszerną listę działań, które będą niemożliwe:

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt);
  • Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
  • Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez  PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
  • Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;
  • W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;
  • Nie będzie działać usługa eUrząd;
  • Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
  • Nie będzie dostępna infolinia InPost;
  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;

Z drugiej strony InPost jest świadomy niedogodności z tym związanych. W ramach rekompensaty firma postanowiła wydłużyć termin ważności etykiet, odbioru paczek i kodu zwrotu o czas trwania okna serwisowego.

Źródło: InPost

Motyw