ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
Nastolatkowie a bankowość

Nastolatkowie nie są fanami bankowości internetowej – ich faworytem jest inna opcja

Autor: Mateusz Nowak Kategoria: Newsy

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Santander Bank Polska przedstawił dane pokazujące, jaką bankowość preferują nastolatkowie. Okazuje się, że zarządzanie kontem bankowym z poziomu komputera nie jest zbyt popularne wśród najmłodszych użytkowników. Młodzi ludzie zdecydowanie bardziej wolą robić to z poziomu telefonu.

Nastolatkowie a bankowość – dane banku Santander

wykres: Santander Bank Polska

Osoby mające od 13 do 17 lat zdecydowanie bardziej wolą bankowość mobilną od internetowej. Tak przynajmniej jest w przypadku klientów banku Santander. Nastolatkowie logują się do banku za pośrednictwem smartfona średnio co trzeci dzień, jednak wraz z wiekiem robią to coraz częściej. 13-latkowie logują się do banku ze smartfona średnio 52 razy w roku, 14-latkowie 91 razy, 15-latkowie 109 razy, 16-latkowie 128 razy, a 17-latkowie 145 razy – częściej niż co trzeci dzień.

wykres: Santander Bank Polska

Statystyczny młody klient banku Santander ma 15 lat i w ostatnim roku zalogował się do bankowości elektronicznej 7 razy z poziomu komputera i aż 113 z poziomu smartfona. Zrealizował również 6 przelewów tradycyjnych, 4 przelewy na komórkę i dokonał 16 transakcji zakupowych, za które zapłacił Blikiem. W ubiegłym roku przelewy Blik za zakupy oraz na telefon stanowiły 64% wszystkich przelewów nastolatków. Teraz wskaźnik ten urósł do 78%.

wykres: Santander Bank Polska

Płacenie za zakupy Blikiem zyskuje największą popularność wśród 13 i 14-latków. Liczba przelewów na telefon potroiła się natomiast u wszystkich użytkowników mających od 13 do 17 lat. Im starszy nastolatek, tym więcej przelewów zleca, jednak mają one niższą średnią wartość.

Czytaj także: PayPal pracuje nad funkcją wypłaty w kryptowalutach

Z danych Santander Bank Polska wynika również, że nastolatkowie chętnie używają kart płatniczych. 58% transakcji z ich użyciem ma miejsce w osiedlowych sklepach i dyskontach (średnia wydana kwota: 12,1 zł). Młodzi ludzie rzadziej sięgają po karty, płacąc za e-rozrywkę, kupując jedzenie w sieciach fast food lub dokonując transakcji w aptekach i drogeriach.

źródło: informacja prasowa

Sprawdź najnowsze wpisy