Poczta Polska Poczta Chińska

Poczta Polska i Poczta Chińska zacieśniają więzy – przesyłki mają iść szybciej

2 minuty czytania
Komentarze

Poczta Polska oraz Poczta Chińska (China Post Group) mają rozwijać swoją dotychczasową współpracę. Wszystko po to, by przesyłki z Państwa Środka docierały do naszego kraju szybciej. Takich przesyłek będzie też więcej, co z pewnością niektórym fanom zakupów w Chinach jest na rękę. Co to oznacza dla kupujących? Raczej niewiele.

Poczta Polska i Poczta Chińska rozwijają współpracę

Poczta Polska Poczta Chińska

Poczta Polska pracuje teraz nad wdrożeniem tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”. Ten ma wejść w życie z dniem 1 lipca tego roku i wtedy też to Poczta Polska zajmie się procesem składania elektronicznych zgłoszeń celnych. Pada tutaj stwierdzenie, że Poczta Polska stanie się „bramą podatkową” między UE, a m.in. Chinami, co dla kupujących może oznaczać wyższe ceny. Jednak to nie stanęło na przeszkodzie, by Poczta Polska i Poczta Chińska zaczęły rozwijać swoją współpracę. Chodzi tutaj o przesyłki realizowane drogą kolejową oraz zwiększenie ich liczby. Celem Poczty Polskiej jest to, by przesyłki docierały do kraju szybciej. Umowa z Pocztą Chińską to także krok w stronę rozwoju Poczty Polskiej, która w najbliższych latach chce umocnić swoją pozycję na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych). Kiedy możemy się spodziewać efektów tej współpracy? Tego nie powiedziano.

Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów.

Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Zobacz też: Pierwszy zwiastun Eternals od Marvela już w sieci.

Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron.

Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Źródło: Poczta Polska

Motyw