Choć niemal każda firma technologiczna na świecie śledzi Cię w jakimś stopniu, Apple zawsze szczyciło się ograniczaniem tych praktyk do niezbędnego minimum. Raz po raz Apple był orędownikiem sprawy prywatności danych, nawet sprzeciwiając się odblokowywania telefonów domniemanych przestępców, aby uniknąć tworzenia niebezpiecznego precedensu dla swoich użytkowników. Firma zwraca na to uwagę w swojej najnowszej reklamie.

Zabawna reklama Apple na temat prywatności

Powyższy spot w niezwykle trafny i przy okazji zabawny sposób pokazuje, czym tak naprawdę jest śledzenie użytkowników przez wszelkiej maści usługi i aplikacje. Jednak nie samo obserwowanie użytkownika jest tu najgorsze, ale podejmowanie za niego części decyzji i sugerowanie ich nam. Mogłoby się wydawać, że sposób prezentacji tego przez firmę jest mocno przerysowany, jednak właśnie tak wygląda to w świecie wirtualnym, z czego sobie często nawet nie zdajemy sprawy. Rozwiązaniem tych problemów ma być Apple App Tracking Transparency, czyli zasady, które weszły w życie dla iOS 14.5. Narzędzie pozwala użytkownikom blokować aplikacje śledzące, z czego skorzystało już 96 procent użytkowników.

Zobacz też: Hulajnogi elektryczne – od dziś obowiązują nowe przepisy. Co trzeba wiedzieć?

Reklama reklamą, jednak czy nowa funkcja jest aż tak skuteczna? No cóż, biorąc pod uwagę dość nieudolną kampanię Facebooka przeciwko niej, można jasno stwierdzić, że jak najbardziej. Przy okazji marketingowcy Intela, którzy mają na swoim koncie kilka niezbyt udanych akcji marketingowych przeciwko Apple, powinni brać z nadgryzionego jabłka przykład. Właśnie tak się w humorystyczny sposób pokazuje zalety pewnych rozwiązań i wady innych.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.