Ile razy zdarzyło Wam się nie trafić w malutki krzyżyk w celu zamknięcia reklamy, czy to w aplikacjach czy też na stronach internetowych? Być może przy szybkim przewijaniu natrafiliście na niechcianą grafikę, która po kliknięciu otworzyła cały szereg różnych irytujących i z pewnością niechcianych reklam? Google mówi dość.
W tym celu wszelkie promocje wyświetlane za pomocą systemu AdWords będą analizowały wszystko to, co będą zawierały. Tym samym pojawiły się trzy nowe zabezpieczenia, które mają pomóc nam uniknąć niechcianych kliknięć i ich irytujących konsekwencji. Po pierwsze, na pełnoekranowych reklamach obrazki pojawiające się przy „krzyżyku” będą nieklikalne. Podobnie stanie się z ramkami grafik promocyjnych na stronach internetowych. Te również nie będą odsyłały nas tam gdzie nie chcemy. Na koniec pozostał problem z szybkim przewijaniem i przypadkowym znalezieniem reklamy oraz włączeniem jej. W tym wypadku Google poradziło sobie tak, że wszelkiego rodzaju promocje staną się klikalne dopiero po pewnym czasie ich wyświetlania na wyświetlaczu.
Zmiany te są tak małe, ale jakże pomocne – najprawdopodobniej skończą się problemy z irytującym przekierowaniami, które przez przypadek, pośpiech czy też nieuwagę włączyliśmy. Coś jeszcze powinno Google zmienić, aby uprzyjemnić nam życie? Wyłączenie reklam nie wchodzi w grę.
źródło: adwords.blogspot.com