Apple niedawno wprowadziło kilka istotnych zmian w sposobie zbierania danych od użytkowników przez deweloperów App Store. W grudniu ubiegłego roku firma wdrożyła etykiety App Store Transparency, a 26 kwietnia nowe ramy przejrzystości śledzenia aplikacji w systemie iOS 14, co nie spodobało się wielu firmom, ale głównie Facebookowi. Patrząc na najnowsze dane — nic dziwnego.

Facebook i Gmail z rekordem śledzenia użytkowników iOS

Facebook i Gmail z rekordem śledzenia użytkowników iOS

Użytkownicy iOS 14 powiedzieli stanowcze nie aplikacjom pytającym o zgodę na zbieranie ich danych w 96 procentach przypadków. Warto tu podkreślić, że użytkownicy nigdy wcześniej nie mieli większej kontroli nad swoimi danymi osobowymi na żadnej platformie. To dość dobitnie pokazuje, że ludzie jednak dbają o swoją prywatność, ale znacznie bardziej o wygodę. Kiedy jednak pojawiła się możliwość zapewnienia obydwu tych aspektów jednocześnie, to zdecydowali się na nią w znacznej większości.

Zobacz też: Startują Allegro Punkty – to nowa sieć 600 punktów odbioru paczek

Wczoraj firma 42matters ujawniła statystyki dotyczące polityki Apple App Store i jej ram przejrzystości. Firma posiada API i inne narzędzia, których używa do odpytywania konkretnych danych z App Store. Niektóre z nich są dość wymowne. Producent ma cztery ogólne kategorie dla swoich etykiet prywatności aplikacji. Są to dane używane do śledzenia użytkownika, dane związane z użytkownikiem, dane niezwiązane z użytkownikiem i dane niezbierane. Dane mogą należeć do więcej niż jednej kategorii. Biorąc pod uwagę je wszystkie, to na pierwszym miejscu jest Gmail. Natomiast Facebook piastuje równie niechlubne trzecie miejsce. Co ciekawe na drugim jest dość popularna gra Water sort Puzzle.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.