
YouTube przeznaczy 100 milionów dolarów dla twórców promujących Shortsy
Autor:
Serwis YouTube ogłosił fundusz w wysokości 100 milionów dolarów, aby zapłacić ludziom, którzy publikują filmy na Shorts. Zostanie on uruchomiony w najbliższych miesiącach, a pieniądze będą dystrybuowane do twórców w ciągu najbliższego roku. W ten sposób gigant chce wypromować swoją odpowiedź na TikToka, która obecnie nie cieszy się zbyt wysoką popularnością wśród twórców.
Warto przeczytać:
YouTube Shorts 100 mln USD dla twórców
Każdy, kto tworzy Szorty, może uczestniczyć w funduszu, nie tylko ci, którzy są zapisani do Programu Partnerskiego YouTube. Kwalifikuje się każdy, kto trzyma się wytycznych społeczności i tworzy oryginalne treści. W ten sposób serwis będzie docierać do tysięcy twórców, których filmy krótkometrażowe uzyskały najwięcej zaangażowania i wyświetleń, aby nagrodzić ich za ich wkład. Amy Singer, dyrektor ds. globalnego rozwoju partnerstwa dla YouTube Shorts stwierdziła:
To pierwszy krok na naszej drodze do zbudowania długoterminowego modelu monetyzacji dla Shorts na YouTube. Jest to dla nas priorytet i zajmie nam trochę czasu, aby to osiągnąć. Aktywnie nad tym pracujemy i wykorzystamy opinie zebrane od naszej społeczności, aby pomóc w opracowaniu długoterminowego programu przeznaczonego specjalnie dla YouTube Shorts.
Zobacz też: WhatsApp ograniczy konta, które nie zakceptują nowej polityki prywatności
Oczywiście kwota ta robi gigantyczne wrażenie. Jednak w przełożeniu na liczbę YouTuberów na świecie nie jest już aż tak imponująca. Nie wiadomo także jak wielkie ma być wsparcie serwisu dla aktywnych twórców Shortów, ani czy kwota wsparcia z czasem ulegnie zwiększeniu. Na pewno jednak wiele osób skusi się, zwłaszcza że ta forma jest znacznie mniej wymagająca, niż tworzenie właściwych filmów.
Źródło: Engadget