YouTube Shorts z reklamami

YouTube przeznaczy 100 milionów dolarów dla twórców promujących Shortsy

2 minuty czytania
Komentarze

Serwis YouTube ogłosił fundusz w wysokości 100 milionów dolarów, aby zapłacić ludziom, którzy publikują filmy na Shorts. Zostanie on uruchomiony w najbliższych miesiącach, a pieniądze będą dystrybuowane do twórców w ciągu najbliższego roku. W ten sposób gigant chce wypromować swoją odpowiedź na TikToka, która obecnie nie cieszy się zbyt wysoką popularnością wśród twórców.

YouTube Shorts 100 mln USD dla twórców

YouTube Shorts 100 mln USD dla twórców

Każdy, kto tworzy Szorty, może uczestniczyć w funduszu, nie tylko ci, którzy są zapisani do Programu Partnerskiego YouTube. Kwalifikuje się każdy, kto trzyma się wytycznych społeczności i tworzy oryginalne treści. W ten sposób serwis będzie docierać do tysięcy twórców, których filmy krótkometrażowe uzyskały najwięcej zaangażowania i wyświetleń, aby nagrodzić ich za ich wkład. Amy Singer, dyrektor ds. globalnego rozwoju partnerstwa dla YouTube Shorts stwierdziła:

To pierwszy krok na naszej drodze do zbudowania długoterminowego modelu monetyzacji dla Shorts na YouTube. Jest to dla nas priorytet i zajmie nam trochę czasu, aby to osiągnąć. Aktywnie nad tym pracujemy i wykorzystamy opinie zebrane od naszej społeczności, aby pomóc w opracowaniu długoterminowego programu przeznaczonego specjalnie dla YouTube Shorts.

Zobacz też: WhatsApp ograniczy konta, które nie zakceptują nowej polityki prywatności

Oczywiście kwota ta robi gigantyczne wrażenie. Jednak w przełożeniu na liczbę YouTuberów na świecie nie jest już aż tak imponująca. Nie wiadomo także jak wielkie ma być wsparcie serwisu dla aktywnych twórców Shortów, ani czy kwota wsparcia z czasem ulegnie zwiększeniu. Na pewno jednak wiele osób skusi się, zwłaszcza że ta forma jest znacznie mniej wymagająca, niż tworzenie właściwych filmów.

Źródło: Engadget

Motyw