Voyager 2

Voyager-1 wciąż zaskakuje – ta leciwa sonda dokonała istotnego odkrycia

Voyager-1 jest jednym z pary statków kosmicznych NASA wystrzelonych 44 lata temu w ramach programu o tej samej nazwie. Przy okazji jest on również najdalszym obiektem stworzonym przez człowieka w kosmosie, który wciąż pracuje i z każdym dniem coraz bardziej oddala się od domu. Statek kosmiczny wszedł w przestrzeń międzygwiezdną po opuszczeniu heliopauzy naszego Układu Słonecznego. Mogłoby się wydawać, że utrzymywanie kontaktu z nim to kwestia czysto sentymentalna. Jak jednak widać wciąż potrafi czymś zaskoczyć.

Voyager-1 odkrył ciągły sygnał radiowy

Zespół naukowców pod kierownictwem Cornell opublikował niedawno badania, w których opisał coś nowego i interesującego, co wykryły instrumenty znajdujące się na pokładzie sondy. Według zespołu, instrumenty Voyagera-1 wykryły ciągły sygnał radiowy. Ten ma pochodzić od plazmy gazu międzygwiezdnego. Naukowcy pracujący nad projektem zbadali dane, które wróciły na Ziemię z odległości 14 miliardów kilometrów. Badaczka Stella Koch Ocker z Cornell odkryła emisję. Twierdzi ona, że dźwięk jest bardzo słaby i monotonny, ponieważ znajduje się w wąskim paśmie częstotliwości.