Apple inwestuje w Corning

Apple inwestuje w szkło – ochrona ekranu to podstawa

2 minuty czytania
Komentarze

Firma Corning opracowała formułę dla cienkiego szkła hartowanego w latach 60., ale nigdy nie znalazła dla niego rynku. Dopiero w połowie 2000 roku Steve Jobs skontaktował się z firmą w odniesieniu do produkcji szkła ochronnego dla iPhone. To okazało się istną rewolucją na rynku smartfonów i furtką dla Corning, która pomogła całkowicie odmienić oblicze firmy.  Jak widać, nie ma tutaj mowy o jednym z wielu klientów. Apple jest najważniejszym partnerem Corning nie tylko z powodu ilości składanych zamówień. Zwłaszcza że Jabłko już wielokrotnie inwestowało w producenta szkła i robi to po raz kolejny.

Apple inwestuje w Corning

Apple inwestuje w Corning

Apple ogłosiło dodatkową inwestycję w wysokości 45 milionów dolarów w Corning Incorporated, dostawcę najbardziej znanego z linii Gorilla Glass. Pieniądze zostaną wykorzystane do zwiększenia zdolności produkcyjnych Corning w USA oraz w badania i rozwój. W ciągu ostatnich czterech lat Corning otrzymał 450 milionów dolarów z funduszu Apple Advanced Manufacturing Fund. Te zastrzyki gotówki pomogły firmie opracować nowe produkty, takie jak Ceramic Shield, który został po raz pierwszy wprowadzony wraz z rodziną iPhone 12. Powłoka Ceramic Shield jest wykonana z kryształów nanoceramicznych. Kontrolując rodzaje kryształów używanych i stopień krystaliczności, Corning był w stanie spreparować formułę, która maksymalizuje twardość przy zachowaniu optycznej przejrzystości.

Zobacz też: Drony stratosferyczne zastąpią satelity? Polacy wiążą z tym duże nadzieje

Według Apple, Ceramic Shield to najtwardsze szkło w jakimkolwiek smartfonie, jednocześnie zapewniające czterokrotnie lepszą odporność na upadki w porównaniu z iPhonem poprzedniej generacji. Biorąc pod uwagę, że te dwie cechy — czyli twardość i udarność — teoretycznie się wykluczają — to jest to naprawdę duże osiągnięcie inżynierów Corning.

Źródło: TechSpot

Motyw