Mimo że LG porzuciło rynek mobilny, to nie było ono pierwszym potencjalnym kandydatem do odstrzału. Tutaj od lat pierwsze miejsce piastuje HTC. Jednak sytuacja działu mobilnego Sony również nie była do pozazdroszczenia. Dlaczego jednak piszę o tym w czasie przeszłym? Otóż wprowadzona jakiś czas temu nowa strategia firmy przyniosła niezwykle korzystną zmianę. Dział mobilny producenta pierwszy raz od wielu lat nie tylko nie przyniósł strat, co wręcz odnotował zyski. Chociaż firma nie zawdzięcza tego wyższej sprzedaży.

Smartfony Sony przynoszą zyski

Smartfony Sony przynoszą zyski

Sony niedawno ujawniło dane za rok fiskalny 2020, który zakończył się 31 marca 2021 roku. Porównując je do analogicznego okresu zeszłego roku, firma odnotowała dochód operacyjny w wysokości 27,7 miliarda JPY, czyli około 254 milionów dolarów. To pierwszy raz, gdy nie zanotowała straty od 2017 roku. Co ciekawe, te zyski nie wzięły się ze sprzedaży większej ilości telefonów Xperia. W rzeczywistości sprzedała nawet mniej telefonów w rok wcześniej, bo około 2,9 miliona w porównaniu do 3,2 miliona sztuk. Zyski wynikają z… cięć. Efektywność produkcji firmy znacznie wzrosła, dzięki czemu ich produkcja w końcu stała się opłacalna. Przy okazji producent sprzedaje swoje smartfony drożej, z czego może wynikać niższe zainteresowanie.

Zobacz też: Samsung Galaxy M42 5G oficjalnie. Pierwszy Galaxy M z 5G

Nie należy jednak umniejszać sukcesu Sony. Producent bowiem rozwiązał w ten sposób nieoczywisty, acz istotny problem, który trawił go od lat. Dodatkowo fakt, że miało to miejsce w czasie pandemii COVID-19, która dotknęła wszystkie kraje i branże, czyni to jeszcze bardziej godnym uwagi.

Źródło: SlashGear

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.