Wyniki CD Projekt 2020

Wyniki CD Projekt za 2020 – 50 milionów Wiedźminów i miliony Cyberpunków

4 minuty czytania
Komentarze

CD Projekt podało wyniki za 2020 rok i można powiedzieć, że był on dla firmy wyjątkowo udany. Zapewne giełda w dniu jutrzejszym zareaguje na to, co dziś opublikowała firma, ale na razie spójrzmy na udostępnione dane. Wychodzi z nich, że Cyberpunk 2077 był ogromnym hitem, a Wiedźmin 3: Dziki Gon dalej nim jest.

Wyniki CD Projekt za 2020 rok

Wyniki CD Projekt 2020

To zdecydowanie był udany rok dla CD Projekt, a przynajmniej jeżeli spojrzy się na wyniki firmy za 2020. Premiera Cyberpunk 2077 mimo kilku opóźnień, a potem ogromnego szumu medialnego wokół niej, dużo dała samej firmie. Można się było spodziewać tego, że wyniki CD Projekt będą oszałamiające, choć są niższe, niż przewidywały niektóre prognozy. Nie da się jednak powiedzieć, że to porażka. To ogromny sukces, który sprawia, że CD Projekt na arenie międzynarodowej staje się coraz bardziej znaczącym graczem.

Ubiegły rok był dla nas niezwykle intensywnym okresem, zakończonym premierą najbardziej złożonego projektu nad jakim przyszło nam pracować w ponad 26-letniej historii CD PROJEKT. Ogromnym wysiłkiem całego zespołu udało nam się wprowadzić na rynek nową franczyzę. Jednak jeśli chodzi o samą premierę – nie wszystko poszło po naszej myśli. To była dla nas ogromna lekcja, której nigdy nie zapomnimy, ale wierzę, że teraz jest czas, aby patrzeć w przyszłość. Pozostajemy ambitni i dajemy z siebie wszystko, aby dopracować Cyberpunka do takiego stopnia, by gracze mogli czerpać z niego pełną przyjemność niezależnie od platformy, na której grają.

Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Zobacz też: Czym jest PS Plus Video Pass i co daje graczom?

Jak prezentują się same liczby? Bardzo dobrze. Przychody wyniosły ponad 2,139 mln złotych, a skonsolidowany zysk netto w 2020 roku wyniósł 1,154 mln złotych. To sześciokrotny wzrost w ujęciu rocznym. Najwięcej z tego wypracował oczywiście CD Projekt RED, ale platforma GOG także zaliczyła rekordowy dla siebie wynik. Premiera Cyberpunka 2077 sprawiła, że przychody z GOG osiągnęły blisko 344 mln złotych, a sam zysk netto wyniósł ponad 20 mln zł.

Wiedźmin dalej ma się dobrze

Zanim przejdziemy do Cyberpunk 2077, który był najgłośniejszą premierą ostatni lat, spójrzmy jeszcze na samego Wiedźmina. Łącznie gry z serii znalazły ponad 50 milionów nabywców na całym świecie. Dużo z tego „zrobił” sam Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ten tytuł nabyło ponad 30 milionów osób. Co więcej, ostatni rok był drugim najlepszym rokiem pod względem sprzedaży tytuły od czasu jego debiutu. Zapewne sporo pomogła tutaj premiera serialu, który na Netflix stał się przecież ogromnym hitem. Wiedźmin 3: Dziki Gon często jest też mocno przeceniany, więc nie dziwne, że gracze chętnie po tytuł sięgają. Zainteresowanie produkcją może być jeszcze większe, kiedy zadebiutuje drugi sezon serialu. Latem ma pojawić się także mobilna produkcja korzystająca z technologii AR.

Poza kolejnymi aktualizacjami Cyberpunka oraz darmowymi DLC, w drugiej połowie roku planujemy wydać zarówno Cyberpunka, jak i Wiedźmina 3 w wersji dedykowanej konsolom najnowszej generacji. Ponadto już wkrótce swoją premierę będzie miał The Witcher: Monster Slayer – lokalizacyjna gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości. Oczywiście pracujemy też nad kolejnymi projektami na następne lata.

Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

Cyberpunk 2077 to hit mimo problemów

Nie da się zaprzeczyć, że Cyberpunk 2077 to hit, jeżeli spojrzy się na liczby. Do końca 2020 roku CD Projekt sprzedał ponad 13,7 mln egzemplarzy swojej produkcji. Co ciekawe, gracze najchętniej sięgali po wydanie cyfrowe gry. Zrobiło to aż 73 procent z nich, a na wersje pudełkowe zdecydowało się zaledwie 27 procent. Jeżeli chodzi o samą platformę, którą wybierali gracze, to najczęściej grano na PC-tach. Tutaj ponad połowa graczy wybrała blaszaka (56 procent razem z Google Stadia). 28 procent sięgnęło po produkcję na PlayStation 4, a 17 procent zdecydowało się na Xbox One. Budżet Cyberpunk 2077 wyniósł ponad 1,2 mld złotych, a jak już wiemy od dawna, ten zwrócił się z samych pre-orderów.

Problemy z Cyberpunk 2077 nie rzutowały zbytnio na 2020 rok, ale gdyby nie one, firma mogłaby zarobić jeszcze więcej. Skoro gracze sięgają chętniej po wersje cyfrowe, to usunięcie produkcji ze sklepu PlayStation Store i zwroty gry musiały się na tym jakoś odbić. Podsumowując, mogło być jeszcze lepiej, choć i tak wyniki są rewelacyjne.

Źródło: CD Projekt / Twitter

Motyw