Naukowcy z University of Southern California odkryli, że Facebook pokazywał różne ogłoszenia o pracę mężczyznom. W testach, które badacze przeprowadzili pod koniec ubiegłego roku, ustalili, że mężczyźni częściej widzieli ogłoszenia rekrutacyjne dotyczące stanowisk kierowców dostawczych w Domino’s Pizza lub stanowisk inżynierów oprogramowania w NVIDIA, podczas gdy kobietom nieproporcjonalnie częściej pokazywano ogłoszenia dotyczące analogicznych stanowisk w Instacart i Netflixie.

Facebook: różne ogłoszenia o pracę zależnie od płci

Facebook różne ogłoszenia o pracę zależnie od płci
Źródło: Pixaby

Badanie sugeruje, że istniała większa szansa na wyświetlenie przez Facebooka reklamy zatrudnienia dla użytkowników, jeśli ich tożsamość płciowa zgadzała się z pewnymi branżami lub miejscami pracy, w których osoby tej płci były bardziej powszechne. Badacze napisali, że Facebook jest platformą, której algorytm uczy się i utrwala istniejące różnice w demografii pracowników. To ma się dziać, nawet jeśli pracodawca chciał dotrzeć do wszystkich zainteresowanych kandydatów. Co ciekawe podczas próby porównawczej na LinkedIn badacze nie znaleźli żadnych oznak reklam rekrutacyjnych wyświetlanych nieproporcjonalnie ze względu na płeć.

Zobacz też: Wielkie zakupy Microsoftu – gigant przejął twórców systemu, na którym stoi Siri

To dość dziwne, jeśli weźmiemy pod uwagę deklaracje Facebooka dotyczące dyskryminacji:

Podjęliśmy znaczące kroki w celu rozwiązania kwestii dyskryminacji w reklamach i mamy zespoły pracujące nad uczciwością reklam.

— Podała rzeczniczka Facebooka w rozmowie z The Wall Street Journal.

Warto tu podkreślić, że za dobieranie treści ogłoszeń odpowiadają algorytmy, które same ustawiają własne preferencje w oparciu o decyzje użytkowników.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.