Zwolnienia w Google

Analitycy: Dwa na trzy wyszukiwania w Google nie mają najmniejszego sensu

2 minuty czytania
Komentarze

Google jest prawdopodobnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek związanych z Internetem na świecie. W rzeczywistości sama nazwa giganta technologicznego z Mountain View stała się czasownikiem opisującym czynność wyszukiwania informacji w Internecie. W końcu kto z nas nie przeczytał nigdy w odpowiedzi na zadane pytanie, że Google nie gryzie? No cóż, może i nie, ale nie zawsze też pomaga. Często też ludzie porzucają poszukiwania podczas ich rozpoczęcia. A tak przynajmniej wynika z danych.

Bezsensowne wyszukiwanie w Google – ale czy na pewno?

Bezsensowne wyszukiwanie w Google

Według danych SimilarWeb prawie 65% wyszukiwań w Google kończy się bez kliknięcia linku w wynikach. Rand Fishkin ze SparkToro uważa, że liczba ta może nawet nie uwzględniać niektórych wyników mobilnych i prawie wszystkich wyszukiwań głosowych. Biorąc to pod uwagę, ponad dwie trzecie wszystkich wyszukiwań w Google kończy się fiaskiem. Dane SimilarWeb składały się z około 5,1 biliona wyszukiwań Google przeprowadzonych na całym świecie między styczniem 2020 a grudniem 2020. Spośród nich 33,59 proc. skutkowało kliknięciami w organiczne wyniki wyszukiwania, podczas gdy 1,59 proc. stanowiły kliknięcia płatnych wyników wyszukiwania. Swoją drogą wychodzi na to, że nie tylko ja ich unikam. 

Zobacz też: Tencent z własną konsolą podobną do Switcha – odpalimy na niej potężną bibliotekę gier

Dane ujawniły również, że wyszukiwania bez kliknięć są znacznie częstsze na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. Tam stanowią aż 77,22 procent w porównaniu do zaledwie 50,75 procent. Aby spojrzeć na te dane z innej perspektywy, warto zwrócić się do StatCounter. Firma analityczna zauważa, że w lutym 2021 roku, udział Google w światowym rynku wyszukiwarek wynosił 92,05 procent. Jest więc bardzo źle? Niekoniecznie. Raport nie bierze pod uwagę, że Google w samej wyszukiwarce zawiera dużą część informacji. Prosta wersja translatora, kalkulator czy pogoda — wszystko to nie wymaga dalszych kliknięć, a pojawia się po wpisaniu zapytania. Wyszukiwarka wypluwa nawet podstawowe informacje z Wikipedii. To jednak nie zostało wzięte pod uwagę w badaniach. 

Źródło: TechSpot

Motyw