Zastanawialiście się kiedyś, jak tak naprawdę wygląda proces tworzenia Waszych popularnych gier? Stworzenie tytułu, w który gra miliony graczy na całym świecie wymaga pracy setek, a nawet tysięcy ludzi. Oczywiście są chlubne wyjątki, które zostały stworzone przez małe studia, bądź nawet jedną osobę. Czy jednak skomplikowanie tworzenia gry zależy od platformy, na którą zostanie ona wydana? Twórcy gry Control twierdzą, że tak właśnie jest i wskazali, która z konsol nowej generacji jest łatwiejsza pod tym względem.

Twórcy gry Control chwalą rozwiązania Sony, dzięki którym tworzenie gier na PS5 jest łatwiejsze

tworzenie gier

Thomas Puha, jeden z deweloperów studia Remedy, udzielił ciekawego wywiadu dla IGN. Wspomniał w nim, że konsola PS5 jest łatwiejsza jeśli chodzi o tworzenie gier. Jest to związane z faktem, że Sony dostarczyło praktycznie niezmienione w żadnym aspekcie narzędzia służące temu celowi. Deweloper potwierdza, że różnicy między tworzeniem gry na PS4 i PS5 jest praktycznie niezauważalna, dlatego łatwiej było zacząć proces przenoszenia gry Control na nowszą wersję konsoli od Sony. W przypadku urządzeń Microsoftu sytuacja ta wyglądała zgoła inaczej. Thomas Puha twierdzi, że amerykański gigant diametralnie zmienił narzędzie deweloperskie dla konsol Xbox Series X/S. Zmiany te początkowo sprawiały programistom wiele problemów, bowiem musieli się oni uczyć wszystkiego od nowa. Stwierdził on jednak, że wprowadzone przez Microsoft zmiany zaprocentują w przyszłości.

Zobacz także: Xiaomi nie będzie wyjątkowe – Lenovo również pracuje nad tabletem z najwyższej półki

Podczas wywiadu dla IGN Thomas Puha wbił kolejną szpilkę w słabszy wariant konsoli Microsoftu. Według niego prace nad Control Ultimate Edition były bardzo trudne ze względu na tworzenie jej na różne platformy. Największy problem według niego stwarzał Xbox Series S, który ograniczał możliwości ulepszonej wersji gry od Remedy. Jest to więc kolejny raz kiedy słyszymy, że słabszy wariant konsoli Microsoftu ogranicza deweloperów. Wydaje się, że różnice pomiędzy wszystkimi konsolami nowej generacji będą stwarzać deweloperom problemy. Muszą oni poświęcić czas na zbalansowanie gry indywidualnie, co jest wynikiem różnych osiągów CPU oraz GPU. Miejmy jednak nadzieję, że nowe narzędzia deweloperskie Microsoftu pozwolą na zminimalizowanie tych różnic w przypadku Xbox Series S.

Źródło: IGN

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Marcin Nic

Pasjonat wszelkich urządzeń mobilnych i nowinek technologicznych. Sympatyk koszykówki zza wielkiego oceanu. W wolnej chwili widz seriali i filmów o tematyce wojennej z różnych okresów historycznych.