Lojalność wobec marki smartfonów zależy od wielu czynników. Głównie jednak od tego, czy jesteśmy zadowoleni z otrzymanego produktu. Jeżeli tak, to przy zmianie smartfona zapewne sięgniemy po urządzenie od tego samego dostawcy. Jednak w przypadku problemów, małe szanse na to, żebyśmy dali producentowi kolejną szansę. W sieci pojawiło się ciekawe badanie, które pokazuje, że najbardziej lojalnymi klientami są ci, którzy zaufali Apple.

Lojalność wobec marki

iPhone 12 Pro

SellCell podzieliło się wynikami przeprowadzonej ankiety, która opisuje lojalność wobec marki smartfonów. Chodzi o chęć pozostania przy producencie, kiedy zmieniało się będzie urządzenie na nowsze. Badanie przeprowadzono na pełnoletnich osobach mieszkających w Stanach Zjednoczonych. W ankiecie wzięło udział ponad 5 tysięcy osób, więc same wyniki nie muszą odzwierciedlać rzeczywistości, ale pokazują już ciekawe zależności.

Z przeprowadzonych badań wynika bowiem, że aż 92% użytkowników smartfonów Apple jest z nich zadowolonych na tyle, by ich kolejny telefon także był iPhonem. To wzrost w stosunku do 2019 roku, gdzie takie deklaracje składało 90,5% przebadanych. A jak to wygląda w przypadku użytkowników innych marek?

74% użytkowników Samsunga deklaruje, że są lojalni wobec marki. Tutaj jednak nastąpił spory spadek, bo w 2019 roku to samo deklarowało aż 85,7%. Posiadacze smartfonów od Google deklarują lojalność wobec marki na poziomie 65,2% (w 2019 było to aż 84%), Motoroli na poziomie 71%, a LG na 62,6%. Widać więc, że nie tak chętnie zmieniamy telefony na urządzenia od innych producentów, choć nie ma już większych obaw przed „przesiadką”. Te obawy najbardziej widoczne są na przykładzie Apple.

Zobacz też: Jaki smartfon do 1500 złotych kupić?

21% przebadanych deklaruje, że są już zbyt głęboko zżyci z ekosystemem Apple, by z niego rezygnować. Kolejne 10% boi się przesiadki z iOS na Androida, bo to może być dla nich zbyt kłopotliwe. Co ciekawe, w przypadku użytkowników sprzętów od Samsunga, jedynie 5% zostaje z producentem ze względu na ekosystem, ale już 18% przesiadłoby się na iOS, gdyby nie obawiali się zmiany z Androida na iOS. 53% z osób, które deklarują przesiadkę z Samsunga, wybrałoby urządzenia od Apple. 31,5% z nich za główny powód zmiany podaje obawy związane z ochroną prywatności. A jak to wygląda u Was? Jesteście lojalni wobec konkretnej marki, a może lubicie wypróbowywać inne?

Źródło: SellCell

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.