Najnowsze dane dotyczące popularności poszczególnych platform VOD pokazują, że Polacy w ostatnim czasie wolą korzystać z Playera niż z Netflixa. Różnica między tymi serwisami nie jest duża, ale jednak można zaobserwować pewną zmianę w upodobaniach widzów.

Netflix? Polacy wolą Playera

Z przeglądarkowej wersji Playera (TVN Discovery) skorzystało w lutym 6,7 mln internautów (23,1% zasięgu). Netflix osiągnął natomiast 6,45 mln użytkowników, co dało mu zasięg na poziomie 22,26%. To dane pochodzące z badania Mediapanel opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przeglądarkowy Player miał w lutym 74% więcej użytkowników niż w styczniu i awansował na pozycję lidera oglądalności wśród platform VOD w Polsce. Jest to szczególnie interesujące zjawisko, ponieważ w połowie ubiegłego miesiąca Player przestał być dostępny w darmowej wersji. Za korzystanie z platformy muszą płacić wszyscy, a w dodatku posiadacze najtańszego pakietu muszą pogodzić się z obecnością reklam. Kontrowersyjna decyzja nie zaszkodziła jednak Playerowi, który przyciągnął widzów komedią Listy do M. 4, która pod koniec ubiegłego roku nie mogła być wyświetlana w kinach, a także finałowymi odcinkami serialu Nieobecni.

Czytaj także: Google chce zapewnić jeszcze dłuższe wsparcie dla Chromebooków

Player jest liderem, Netflix na drugim miejscu, a co dalej? Podium uzupełnia CDA Premium z 3 587 328 użytkownikami (12,37% zasięgu). Dalsze miejsca zajmują kolejno WP VOD, HBO GO, TVP VOD, VOD.pl, Ipla, Prime Video, a pierwszą dziesiątkę zamyka Canal Plus VOD. Przeglądarkowa wersja tej ostatniej platformy zanotowała rekordowe spadki (49,3%).

źródło: wirtualnemedia.pl

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.