Niemal co druga nastolatka w Polsce w wieku 10-15 lat uważa, że YouTuberka, Instagramerka czy TikTokerka to atrakcyjne zajęcie zawodowe. Właśnie w takiej roli blisko połowa ankietowanych dziewczyn widzi siebie w przyszłości. Jak nietrudno się domyślić, zupełnie inny pogląd na ten temat mają ich matki.

YouTuberka, Instagramerka, TikTokerka – wymarzone zawody, które oficjalnie… nie istnieją

Fundacja Inspiring Girls Polska postanowiła zdiagnozować pokolenie 10-15+. Organizacja chce poznać aspiracje i autorytety polskich nastolatek. Fundacja pragnie także dowiedzieć się, kim chcą zostać w przyszłości, jak spędzają wolny czas i jakie mają problemy. Na potrzeby tych działań firma IQS przeprowadziła badanie pokazujące, kim polskie nastolatki chcą zostać w przyszłości.

48% badanych w wieku 10-15 lat uważa, że prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram, TikTok, to atrakcyjne zajęcie zawodowe, które chcą wykonywać. Zawód youtuberka nie istnieje w oficjalnej klasyfikacji zawodów GUS, dlatego nie dziwi fakt, że matki dziewczynek czterokrotnie rzadziej (12%) niż ich córki wskazywały to zajęcie jako preferowane – mówi Marta Rybicka z agencji badawczej IQS.

Czytaj także: Zdecydowana większość Polaków kupuje online – sklepy walczą o klienta

21% nastolatek w wieku 10-15 lat chce zostać graficzkami komputerowymi lub projektantkami stron internetowych. Takie plany spotykają się z większą przychylnością matek – 26% widzi swoje córki w takiej roli. Zarówno wśród nastolatek, jak i ich mam popularnością cieszą się również zawody prawnicze.

źródło: informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.