Gemius i Izba Gospodarki Elektronicznej zaprezentowały dane pokazujące, że większość Polaków kupuje online. Kolejne firmy rozszerzają swoją działalność o kanał sprzedaży internetowej. W rywalizacji z innymi podmiotami mają pomóc im m.in. newslettery.
Większość Polaków kupuje online – ile dokładnie?
73% Polaków deklaruje, że robi zakupy w internecie – wynika z raportu E-commerce w Polsce 2020, w którym zawarto wyniki badania przedstawione przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej. W ostatnich latach coraz więcej firm działa w Internecie, zwiększa się konkurencja – zauważa Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender. Skłania to sprzedawców do korzystania z newsletterów i programów lojalnościowych.
Rozwiązaniami stosowanymi przez sklepy internetowe interesują się sami konsumenci. Przykładowo, w marcu 2020 hasło newsletter było wyszukiwane 128% częściej, niż w styczniu tego samego roku. W kwietniu było to już 486%. Internauci często wyszukiwali je w połączeniu z hasłami rabat, okazja, zniżka i przecena. Wielu konsumentów szuka więc newsletterów, wiedząc, że sklepy za zapisanie się do nich często oferują kody rabatowe.
Można dostrzec rosnące zainteresowanie newsletterami wraz z początkiem pandemii, jednak inaczej jest w przypadku programów lojalnościowych. Tych konsumenci najczęściej szukali w lutym 2020 (o 194% częściej niż w styczniu) oraz w listopadzie, przy okazji Black Friday i Cyber Monday (wzrost o 157% w porównaniu do stycznia).
Czytaj także: Korzystasz z BlaBlaCar? Uważaj na nowe oszustwo
Internauci interesują się również usprawnieniem płatności internetowych. Powoli, lecz systematycznie rośnie wyszukiwanie haseł typu digital wallet oraz płatności bezgotówkowych (SkyCash, Blik, Apple i Google Pay, PayPal). W grudniu 2020 w porównaniu do stycznia 2020 zainteresowanie tymi tematami wyniosło 107%.
źródło: informacja prasowa