Panspermia to ciekawa idea zakładająca, ze życie na Ziemi pochodzi z kosmosu. Oczywiście wciąż nie jest to odpowiedź na pytanie jak ono w ogóle powstało, a jedynie odsuwa tajemnicę genezy poza naszą rodzimą planetę, dodatkowo komplikując cały proces i dodając nowe pytania w stylu: jak w ogóle przetrwało podróż w kosmosie i uderzenie potencjalnej życionośnej asteroidy? Nie można jednak uznać jej z tego powodu za nieprawdziwą. Tym bardziej że właśnie pojawiły się kolejne dowody sugerujące, że teoretycznie byłoby to jak najbardziej możliwe.

Życiodajna substancja na asteroidzie

Naukowcy przeszukują wszechświat w poszukiwaniu śladów materii organicznej, która mogłaby podtrzymywać życie na innych planetach i obiektach. Opublikowane zostały nowe badania przeprowadzone przez Royal Holloway University of London, które wykazały obecność wody i materii organicznej na powierzchni próbki asteroidy pochodzącej z wewnętrznego Układu Słonecznego. Tym samym po raz pierwszy na asteroidzie znaleziono materiały organiczne. Oczywiście wcześniej znajdowano je w meteorytach odkrytych na Ziemi, jednak istniało ryzyko, że to lokalne zanieczyszczenia. Wątpliwości te rozwiały jednak próbki dostarczone przez misję JAXA Hayabusa. Nawet jeśli wykluczymy panspermię, to wciąż wielu naukowców zakłada, że tego typu materia organiczna mogła być chemicznym prekursorem dla powstania życia na Ziemi.

Zobacz też: Snapdragon 775 nadchodzi – to układ dla mocnych średniaków! Specyfikacja już w Sieci

Warto tu jednak pamiętać o dwóch kwestiach. Po pierwsze materia organiczna nie jest dowodem życia. Co prawda na Ziemi powstaje ona głównie w procesach biologicznych, jednak te nie są konieczne do jej uzyskania. Kolejną kwestią jest to, że nawet jeśli odkrylibyśmy życie na asteroidzie, to wciąż nie byłoby ono dowodem panspermii. W końcu to, że jakieś inne życie podróżowałoby wewnątrz asteroidy w formie prymitywnych jednokomórkowców, nie musi wcale oznaczać, że nasze nie powstało niezależnie od niego na powierzchni Ziemi.

Źródło: SlashGear

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.