Disaster girl

Czego potrzeba do zablokowania Zoom-a? Zdeterminowanej 8-latki

2 minuty czytania
Komentarze

Zablokowanie Zoom-a nie jest niczym przyjemnym, a już na pewno nie w sytuacji, kiedy to jedno z narzędzi do pracy czy nauki. Tutaj pewna 8-latka wykazała się sporą kreatywnością, by nie uczestniczyć w zajęciach prowadzonych zdalnie. Co więcej, udało jej się przez kilka tygodni skutecznie unikać uczestnictwa w zajęciach. A wszystko przez błąd Zoom-a, którego nie mogli wykryć rodzice, nauczyciele i support samej platformy.

Zablokowanie Zoom-a przez 8-latkę

Nauka i praca zdalna dla wielu osób to teraz codzienność. Do tego często korzystać się m.in. z Zoom-a czy innej platformy, która pozwala na nawiązywanie połączeń wideo czy robienie wideo konferencji. I choć potrafi być to czasem bardzo niewygodne, to jednak nauka zdalna oraz praca mają wiele plusów. Komfort takich zajęć zależy od wielu czynników – sprzętu, połączenia Internetowego i samych chęci uczestników. I okazało się, że pewna 8-latka nie miała żadnych chęci, by korzystać z Zoom-a do nauki, więc wykorzystała słabość systemu.

Cała sprawa została opisana na Twitterze, a podzielił się nią Mike Piccolo, współzałożyciel Full Stack Labs. Jak doszło do tego, że 8-latka zablokowała Zoom-a? Sprawa ciągnęła się przez kilka tygodni, ale sprowadzała do jednego. Nie można było się zalogować na platformę, ponieważ mimo poprawnego hasła, ciągle pojawiał się komunikat o źle wprowadzonym haśle. Z początku rodzice i nauczyciele myśleli, że to jakiś tymczasowy błąd. Jednak po kilku dniach, kiedy ten stale się powtarzał i pojawiał także na innych sprzętach, gdzie próbowano się zalogować, zaczęło robić się poważniej. Rodzice dziewczynki dzwonili nawet do pomocy technicznej Zoom-a, która jednak nie potrafiła poprawnie zdiagnozować problemu.

Zobacz też: Tak wygląda Redmi Note 10 Pro – może się podobać.

Co się okazało? Przez przypadek zobaczono, że dziewczynka wylogowuje się z sesji, a następnie wielokrotnie wprowadza umyślnie złe hasło. Po kilkunastu próbach konto jest blokowane, ale nie wyświetla się stosowny komunikat. Dalej pojawiała się informacja o „niepoprawnym haśle”, a nie np. „zbyt dużo prób logowania”. Widać więc, że mały błąd doprowadził do tego, że dziewczynka przez 3 tygodnie unikała zajęć. To potwierdza, jak ważny jest UX i dlaczego warto testować każdy możliwy scenariusz.

Źródło: Twitter

Motyw