ClickMeeting 31 mln uczestników

ClickMeeting z prawie 31 mln uczestników wydarzeń online w 2020 roku

2 minuty czytania
Komentarze

Platforma ClickMeeting podzieliła się kolejnymi statystykami związanymi z jej działalnością – w 2020 roku łącznie 31 mln uczestników brało udział w różnego rodzaju wydarzeniach organizowanych na polskiej platformie webinarowej. Dowiedzieliśmy się także, czego dotyczyły webinary i spotkania organizowane przez użytkowników platformy.

31 mln uczestników wydarzeń online na platformie ClickMeeting w 2020 roku

Na całym świecie liczba uczestników wydarzeń organizowanych za pośrednictwem platformy ClickMeeting w 2020 roku wyniosła 30,7 mln. Organizatorzy poszczególnych webinarów stworzyli prawie 2,3 mln tego typu wydarzeń. Najpopularniejsze były webinary na żywo – odbyło się ich aż 1 541 925. Drugie miejsce pod względem popularności zajęły spotkania w grupach do 25 osób – w minionym roku zorganizowano ich 649 367. Niektórzy organizatorzy postawili na webinary, na których odtwarzano wcześniej przygotowane nagranie – takich wydarzeń było 106 478.

Na ClickMeeting w 2020 roku zorganizowano 8580 płatnych webinarów, które łącznie zarobiły 7 556 943,59 zł (2 034 124, 62 dolarów). To wzrost o 465% w porównaniu do 2019 roku. W Polsce płatne webinary zarobiły w sumie 2 495 815 zł.

W porównaniu do 2019 roku liczba wydarzeń w Polsce wzrosła o 953%, natomiast liczba uczestników o 1037%. Event online w 2020 roku trwał przeciętnie 82 minuty. Ostateczne wyliczenia są jednak inne, gdy weźmiemy pod uwagę konkretny typ wydarzenia. Średni czas trwania webinaru w zeszłym roku wyniósł 99 minut, natomiast spotkania były nieco krótsze i trwały średnio 65 minut wyjaśnia Dominka Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca z ClickMeeting. Organizatorzy webinarów najchętniej korzystali z funkcji prezentacji (53% wszystkich webinarów). Popularna była również opcja udostępniania ekranu, którą wykorzystano na 18% wydarzeń. Tablicę wykorzystano na prawie 7% spotkań, natomiast opcja odtwarzania filmów bezpośrednio z YouTube’a była używana na ponad 6% spotkań.

Czytaj także: „Podwójne rabaty”, czyli nowa wyprzedaż w PlayStation Store. Oto 40 kapitalnych okazji na gry PS4 & PS5

Jakie wydarzenia organizowano na platformie ClickMeeting w ubiegłym roku? Poza nauką online w dużych grupach najpopularniejsze były kursy i szkolenia – stanowiły one 44,2% wszystkich zorganizowanych wydarzeń. 36,5% internetowych eventów dotyczyło sprzedaży i marketingu. Często były to prezentacje produktów. 19% wszystkich spotkań na platformie ClickMeeting dotyczyło biznesu. Chodzi m.in. o rozmowy rekrutacyjne, spotkania zarządu czy małe konferencje.

źródło: informacja prasowa

Motyw