WhatsApp uwierzytelnianie

WhatsApp na komputerze z nowym wymaganiem do uwierzytelniania

2 minuty czytania
Komentarze

WhatsApp na komputerze będzie teraz wymagał od użytkowników nowego sposobu uwierzytelniania. Chodzi o biometrię, czyli odcisk palca lub też skan twarzy w zależności od używanego sprzętu. Ma to lepiej zabezpieczać dane użytkowników i sprawiać, że korzystanie z komunikatora będzie bezpieczniejsze. Tylko czy na wprowadzanie takich zmian nie jest już za późno?

WhatsApp na komputerze – nowe uwierzytelnianie

Komunikator WhatsApp nie ma ostatnio dobrej prasy. Problemy zaczęły się od tego, że firma poinformowała o zmianie polityki prywatności. Dane użytkowników mają być częściowo przekazywane Facebookowi, by ułatwić później proces komunikacji z wybranymi firmami. Proces akceptacji nowego regulaminu został wydłużony o kilka miesięcy, ale zasada pozostaje bez zmian. Użytkownik może się zgodzić z nowym regulaminem lub nie, ale to ostatnie skutkować ma usunięciem konta. Takie zmiany sprawiły, że ludzie masowo zaczęli uciekać z komunikatora i szukać alternatywy. Część osób wybrała Signal, część Telegram, a część zapewne jeszcze coś innego.

Teraz WhatsApp chce chyba uświadomić swoim użytkownikom, że mocno dba o bezpieczeństwo ich konwersacji. Dlatego w wersji na komputer i przeglądarkowej pojawił się nowy sposób uwierzytelniania aplikacji. Wcześniej wystarczyło zeskanować kod QR i można było działać. Teraz pojawi się jeszcze jeden wymóg, a konkretniej potwierdzenie za pomocą odcisku palca lub skanu twarzy. Wszystko z wykorzystaniem smartfona. WhatsApp podkreśla, że nie ma dostępu do danych biometrycznych użytkowników, ponieważ te przechowywane są w pamięci smartfona.

Zobacz też: Disney+ zablokuje część starszych animacji z powodu rasizmu.

Taka funkcja w WhatsApp na komputerze faktycznie może być lepszym zabezpieczeniem, choć zdaje się, że chodzi tutaj o coś innego, a mianowicie przywrócenie zaufania. Podkreślanie jak ważne jest bezpieczeństwo danych to rzecz, którą WhatsApp będzie musiał teraz robić, by przekonać do siebie użytkowników. Uwierzytelnianie z wykorzystaniem biometrii może być pożyteczne, ale czy wystarczy, by zaufać ponownie firmie?

Źródło: WhatsApp / Twitter

Motyw