Odkąd Twitter i Instagram pomogły je spopularyzować, hasztagi są jednym ze stałych sposobów poruszania się po różnych platformach. Różnych, to nie znaczy, że wszystkich. YouTube nigdy jakoś szczególnie poważnie nie podchodziło do tego rozwiązania. To ma jednak ulec zmianie. W tym tygodniu Google zakończył rollout stron docelowych, które organizują filmy za ich pomocą. W ten sposób platforma dostanie nowy środek na porządkowanie treści. Tych w przypadku tak dużego serwisu nigdy zbyt wiele.

YouTube z lepszą obsługą hasztagów

YouTube z lepszą obsługą hasztagów

Oczywiście same hasztagi były dostępne już wcześniej, jednak ich działanie było mało efektywne. Wcześniej po wybraniu jednego z nich YouTube prezentował także powiązane filmy. Równie dobrze mogliśmy więc wpisywać wyszukiwaną frazę, co dałoby nawet lepszy efekt. To jednak zostało zmienione. Od teraz serwis będzie pokazywał jedynie treści, które zostały oznaczone rzeczonym hasztagiem.  Warto również podkreślić, że działanie tej opcji różni się od tego co oferuje na przykład Instagram. Otóż w nim wyświetlają się na pierwszym miejscu najnowsze treści oznaczone danym tagiem. Natomiast YouTube prezentuje zarówno te starsze, jak i nowsze materiały. 

Zobacz też: Specyfikacja Nokii 1.4 w Sieci. To najniższa możliwa półka

Samo ulokowanie hasztagów jest jednak w pewnym nieładzie. Zasadniczo mają się one znajdować w opisie filmów, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby twórcy umieścili je tuż pod okienkiem z nagraniem. Można także uzyskać dostęp do tej funkcji przez URL, wpisując:

 www.youtube.com/hashtag/(wyszukiwana treść)

Według YouTube nowa funkcja nie trafiła jeszcze do wszystkich użytkowników. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych dni. 

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.